رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچ تعهدي فراتر از تعهد NPT در مذاکره آتي با آژانس نخواهد پذيرفت.

علاالدين بروجردي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به مذاکرات هفته جاري ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اشاره کرد و گفت: آژانس فراتر از وظيفه قانوني‌اش تحت تاثير فشارهاي سياسي آمريکا بوده و ما بايد در اين مذاکرات مدعي باشيم.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران تنها کشوري است که درب مراکز هسته‌اي خود را به روي کشورهاي مختلف باز کرده و کليه فعاليت‌هاي او شفاف و در چهارچوب مقررات بين‌المللي است.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر نشان کرد: در چنين شرايطي وظيفه آژانس اين است که از جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک کشور عضو دفاع کند.

بروجردي در پاسخ به اين که آيا جمهوري اسلامي ايران تعهداتي فراتر از تعهدات NPT خواهد پذيرفت يا نه اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران عضو NPT بوده و هيچ تعهدي فراتر از NPT را نخواهد پذيرفت.

گفتني است؛ طبق توافقات صورت گرفته آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و جمهوري اسلامي ايران 27 دي ماه سال جاري در تهران پاي ميز مذاکره خواهند نشست.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مذاکره ، آژانس ، تهران ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار