معاون برنامه ريزي صنعت ، معدن وتجارت با اشاره به تغيير الگوي توسعه اقتصادي و تجارت خارجي کشور گفت : سال آينده را بايد دوره شبکه سازي و خوشه سازي در بنگاه هاي اقتصادي به ويژه در شهرک ها و نواحي صنعتي ايران قرار دهيم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،عليرضا شجاعي در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت : در ايجاد تحول در محيط دروني بنگاه هاي اقتصادي وظيفه مديريت اين واحدهاست و دولت هم در ايجاد فضاي محيطي بيروني سالم و پويا براي واحدهاي اقتصادي تلاش خواهد کرد.

وي افزود : برند سازي باعث افزايش ظرفيت توليد و سودآوري بنگاه ها بدون نيازبه سرمايه گذاري بيشتر مي شود و از توليد کنندگاني که براي حضوري پايدار و پويا در اقتصاد ملي و بين المللي تلاش مي کنند انتظار مي رود با هوشياري وارد اين عرصه شوند.

وي افزود : شرايط اقتصادي هيچ موقع ثابت نمي ماند و در دوره اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و اصلاح قيمت حامل هاي انرژي هم مشاهده شد بنگاه هايي که از قبل آمادگي لازم را براي مديريت شرايط جديد داشتند به موفقيت هاي زيادي رسيدند و در مقابل بنگاههاي که درجا زدند مجبور به ترک عرصه هاي اقتصادي شدند .

وي افزود : در اين مدت همزمان با خبرهايي که درباره ورشکستگي يا تعطيلي برخي بنگاه هاي اقتصادي داشتيم ،چندين برابر هم بنگاه هاي اقتصادي جديد ايجاد شده است.

شجاعي گفت : در عرصه برند سازي هم نبايد منتظر حمايت هاي دولتي باشيم چون موضوعي در چارچوب اهداف و رسالت دروني بنگاه ها قابل ارزيابي است و هر واحد توليدي که به پويايي و توسعه و پيشرفت در افق بلند مدت مي انديشد بايد براي خود نشان تجاري ملي و بين المللي ويژه اي داشته باشد و در آن صورت مي تواند متناسب با تغيير سلايق مشتريان محصولات  جديدي را هم  توليد کند و در اقتصاد ايران ديده مي شود بنگاه هاي توليدي که برند هاي خاصي بويژه در بخش توليد محصولات لبني دارند در مدت کوتاهي تنوع محصولات خود را به شدت افزايش داده اند./عب
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار