وقتی می دهی و می بخشی، وقتی دنیا را به لبخندی می فروشی، این دستان خداوند است که هدیه ات را می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گاهی برای باور خیلی چیزها باید فراتر از بودن گام برداشت.

گاهی باید در آسمان پر ز اندیشه ی آدمی به پرواز عبودیت درآمد، گاهی باید در همه ی بودن تعلل کرد و قصه ی آدمی و بندگی را از نو نوشت.

گاهی باید خوب دید، خوب شنید و حتی می توان در هوای زمستانی گل های بهاری را بویید. برای دیدن و درک حقیقتی آسمانی و وحیانی نباید درنگ کرد، نباید آسمان و هیاهویش را به انتظار گذاشت.

بخشش و هدیه ای از سر شوق و به امید نیم نگاه کوتاه او همه ی هستی را به تماشای این لحظه دعوت می کند. وقتی با دستان آلوده ی خویش از هر آنچه که داری می بخشی و غافل از آنی که خداوند برای گرفتن بخششت تمام ملکوت را فرا می خواند و با لبخند از دستت می گیرد.

چه گرفتن و چه شوقی، وقتی که هدیه ی ناچیز تو به او می رسد و اوست که آن را در نزد خود نگه می دارد و مانند دانه ی گندمی می رویاند تا روزی به خود تو برگرداند.

به دنبال اثبات حقیقتی عظیم بودم، تجربه ای هر روزه و هر ماه و هر ساله؛

دختر دانشجویی از تجربه ی هر روزش گفت، از اینکه هدیه ی اندک او چه لبخندهایی را بر زندگی اش نقاشی کرده، از تجربه پرواز در آسمان بیکران بودن.

مادر شکسته دلی از صدای خسته ی روزگار می گفت از چهره ی عبوس دوران که تنها دستان خداوند زندگانی اش را معنا بخشید. از اتفاقی که در راه خدا داد و چند برابر آن را زیباتر دریافت کرد.

خبرنگاری که در تمام دنیایش شلوغی و ازدحام نفسگیر بغض ها جولان می داد، از آوای آشنای دوست قدیمی گفت: از صدایی که از لابه لای انگشتان دهنده اش، آرامش الهی را به ارمغان آورد.

مردی میانسال که چین پیشانی اش از تجربه ی دوران او حکایت می کرد، دستان پینه بسته ی خود را نشان داد که چگونه با عطر بخشش جان دوباره گرفته.

پدری از صدقه ای می گوید که زندگی را به کودک خردسالش برگرداند و زندگی اش نفس دوباره بخشید و ذهن من بنده توان درک این همه عظمت را ندارد که چگونه ذره ای که برای نجات خود، رفع غم، دوری از مشکلات و درازای عمر به نیازمندی داده می شود، دستان خداوند آن را می گیرد تا روز قیامت چند برابر، همچون باغی پر گل، گندمزاری پر نعمت به تو برگرداند./عط

گزارشی از محبوبه بابارحیم

برچسب ها: زمستان ، بنده ، آسمان ، درک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار