سرمربی تیم ملی نوجوانان به همراه مدیر رسانه ای تیم ملی در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان بازی شرکت کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، در این کنفرانس ابتدا سرمربی اسلوونی با اشاره به پیروزی تیمش گفت: قرار گرفتن در جمع 8 تیم برتر جام جهانی کوچک آن هم در این تورنمنت قدیمی و معتبر در سطح فوتبال پایه اروپا افتخار بزرگی است که نصیب ما و ایران شده است.
 
برای ما نتیجه بازی مهم نبود. ما دوست داشیم امشب فینال را برگزار کنیم یا حداقل در رده بندی باشیم. اما اینجا بودیم و با تیم خوبی مثل ایران بازی کردیم. یک تیم سرعتی و فیزیکی که پرس را در بهترین سطح انجام می دهد. ما فیلم بازیهای این تیم را دیده بودیم و توانستیم با استفاده از اشتباهات بازیکنان این تیم به گل برسیم.
 
من به مربی ایران تبریک می گویم چرا که تیمش یکی دو سال از بازیکنان حاضر در جام جهانی کوچک، کوچکتر است اما بازیکنان اینگونه می جنگندد و بازی می کنند. بازیکننان ایران حتی من را عصبی هم کرده بودند و در نیمه اول من از داور اخطار هم گرفتم و نزدیک بود اخراج شوم. من امیدوارم سال آینده هم اسلوونی و هم ایران در رقابتهای جام جهانی کوچک حضور داشته باشند چرا که همه تیم ها بسیار خوب و قدرتمند و در سطح بالایی بودند.
 
بازهم می گویم اصلا نتیجه مهم نبود چرا که در کل فرقی نمی کند چهارم شوی یا شانزدهم. مقامی که در یک تورنمنت ارزش دارد اول تا سوم است و حالا که 15 تیم به آن نمی رسند به جایش تیم ها فوتبال بازی کنند و همدیگر را محک بزنند. ما در اروپا با حریفانی مثل اسپانیا، انگلستان و آلمنان و ایتالیا بازی می کنیم و باید خودمان را به سطح آنها برسانیم وگرنه حرفی برای گفتن نخواهیم داشت. حضور در این تورنمنت ها برای همه تیم ها مفید بود.
سپس علی دوستی سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران درباره بازی گفت: بازی بسیار خوبی بود و من به تیم خوب اسلوونی تبریک می گویم. همانطور که قبلا هم گفته بودم ما برای شناخت بازیکنان و شناسایی مشکلات فنی تیم ملی نوجوانان ایران به روسیه آمده بودیم. من بار دیگر از همه کسانی که جام جهانی کوچک را برگزار کردند تشکر می کنم.
 
اینجا هیچ چیزی نسبت به تورتمنت های مشابه و حتی جام جهانی کم نداشت. من در سه جام جهانی نوجوانان و جوانان حضور داشته ام. حضور در این تورنمنت به ما کمک می کند تا نقاط ضعف و قوت تیممان را شناسایی کنیم. اسلوونی تیم بسیار خوب وقدرتمندی بود. البته ما سه بازیکن اصلی تیم را به دلیل سه اخطاره بودن و اخراجی و یک بازیکن مصدومیت در اختیار نداشتیم  و این کمی کار ما را سخت کرده بود.
 
ما در هر دو بازی مقابل ایتالیا و اسلوونی با این مشکلات مواجه بودیم. اما در هر صورت من از حضور در جمع هشت تیم برتر جام جهانی کوچک راضی ام و امیدوارم سال آینده هم تیم ایران به این مسابقات دعوت شود که در آن صورت این بازیکنان زير 18 سال خواهند بود و مطابق شرایط سنی رقابتها بازی خواهند کرد. ما یک سال و نیم ودو سالی از تیم های دیگر کوچکتر بودیم. این تورنمنت به فوتبال پایه اروپا و حتی جهان هم کمک خواهد کرد تا راه درستی پیش بگیرد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا مدافع ایران که گل به خودی زد توپ را زمینی برای دروازه بان نفرستاد و آن را به صورت هوایی فرستاد تا کنترلش برای دروازه بان سخت شود و توپ به گل تبدیل شود گفت: به هر جهت بازیکنانی که به این تورنمنت آورده ام همه جوان هستند و این اولین تجارب بین المللی آنهاست.اینها طبیعی است و بازیکنان در رده های سنی جوانان و نوجوانان و نونهالان اشتباهاتی دارند و اشتباه می کنند. گل به خودی هم یک اشتباه بزرگ در فوتبال است. اما این بازیکنان به این تورنمنت آمده اند تا برای جام جهانی آماده شوند وباید در این تورنمنت ها اشتباهاتشان را انجام دهند تا در جام جهانی اشتباه نکنند!

دوستی مهر در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی درباره بهبود برگزاری جام جهانی کوچک دارد گفت: همه چیز خوب بود. ما سعی کردیم ایران را به عنوان یک تیم منظم نشان دهیم. نظم را رعایت کردیم. به همه احترام گذاشتیم. بازی جوانمردانه را رعایت کردیم. در روزهایی که حتی داوران به ضرر ما سوت زدند اعتراض نکردیم. شخصیت تیمی و فردی خود را نشان دادیم. اینها فاکتورهای مهمی برای ما بودند که خوشبختانه رعایت کردیم.
 
اما ای کاش مسئولین برگزار کننده کلاسهای آموزشی را برای مربیان می گذاشتند یا حداقل اینکه اجازه فیلمبرداری از تمرین تیم ها داده می شد. هم تمرین و هم در حین گرم کردن. این خیلی خوب بود که فیلم بازیها، شب بازی به دستمان می رسید و نرم افزار آنالیز به همه تیم ها داده شد، اما تبادل فنی مربیان تکه گمشده پازل این رقابتها بود. این کار برای بهبود کیفیت سطح فوتبال بازیکنان پایه می تواند مثمر ثمر باشد.
 
حداقل اگر در خلال برگزاری رقابتها چنین اجازه ای داده نمی شود، پس از پایان رقابتها فیلم گرم کردن و تمرینات هر تیم به 15 مربی دیگر داده شود. مربیان جلسات فنی بگذارند و کارگاههای آموزشی کوتاه مدت برگزار شود.من 30 سال تجربه مربیگری در رده پایه ملی را دارم و می دانم که تبادل فیلمهای آموزشی و بحث ها و گفت و گوها چقدر می تواند مفید باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار