ولاسکو:ايران را به آرژانتين ترجيح دادم/ افتخار مي کنم در کنار کوروش باقري کار کنم

کنفرانس خبري سر مربي تيم ملي واليبال ايران ظهرامروز با حضور اصحاب رسانه پس از عقد قرار داد با فدراسيون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران در نشست خبری امروز سرمربی تیم ملی والیبال، ولاسکو از تمدید قرارداد سرمربی گری خود با تیم ملی والیبال ابراز خرسندی کرد و علت تعدیل در امضاي قرارداد را مشکلات شخصی از جمله جراحی قلب، ازدواج خودش و وجود مشکلات مالی در ایران عنوان کرد و گفت: پس از آنکه سرپرست تیم ملی ایران امیر خوش خبر به من اطمینان خاطر مالی داد، برای تمدید قراردادم با فدراسیون به ایران بازگشتم.

وی افزود: من پیشنهاد مهمی از سوی تیم ملی والیبال بانوان آرژانتین داشتم  اما پیشنهاد قرارداد با روسیه را انکار می کنم.

ولاسکو در مورد قوانین بازی ها گفت: من نگران هستم که در حال حاضر قوانین جدید بازی در لیگ ایران اجرا نمی شود که برای حضورمان در مسابقات جهانی کمی نگران کننده است. این تغییر در دریافتهای اول بازی است که بعد از شروع تمرینات تیم ملی آن را با بازیکانم تمرین خواهم کرد.

وی در مورد مصدومیت ها گفت: هنوز جای نگرانی نیست زیرا سیامک افروزی به من اطمینان داده که شهرام محمودی در حال بهبود است و آرش کمالوند تمریناتش را آغاز کرده است.

وی در مورد والیبالست های جدید افزود: امسال ما والیبالیست های جوان را در 2 تیم الف و تیم زیر 23 سال تمرین می دهیم که تیم زیر 23 سال را آماده مسابقات جهانی مي کنیم.

ولاسکو در مورد دستیارانش اعلام داشت: افتخار می کنم که امسال در کنار کوروش باقری و برادرش به عنوان بدنساز فعالیت می کنم زیرا او صاحب افتخارات بین المللی بسیاری است. البته قرار بود مربي بدنساز خارجی بیاوریم که به دلیل مشکلات مالی این کار غیر ممکن بود.

همچنين خوان سی چلو را همچنان در کنار خود داریم، احمد مساجدی هم که فعلا در لیگ برتر فعالیت می کند پس از مسابقات لیگ به تیم ملی می آید که باید قبل از آن، با هم صحبت کنیم.

وی در مورد آغاز تمرینات گفت: ما برای شروع تمرینات منتظر پایان مسابقات پلی آف نمی مانیم و از کسانی که به پلی آف راه نیافته اند دعوت به همکاری می کنیم و با ساير نفراتي که در پلی آف هستند بعد از نوروز سال 92 شروع به کار می کنیم.

ولاسکو در مورد ربانگو مشاور بین المللی فدراسیون والیبال گفت: همکاری وي با ما مي تواند بسیار موثر و مفید باشد زیرا او تجربه حضور در این لیگ را دارد.

وی ایران را یک کشور با فرهنگ دانست و اظهار داشت: از حاشیه سازاني که در هرجا قصد حاشیه سازی دارند، دعوت به همکاري نمي کنيم.

ولاسکو در مورد وجود برخی مشکلات مالی در ورزش ایران اظهارداشت: من متولد آرژانتین هستم در آنجا مشکلات مالی بیشتر از ایران است پس مسائل موجود را به خوبی درک کرده و خواسته هایم را مطابق شرایط موجود اعلام میکنم.

وی تصریح کرد: زمانی که داورزنی برای حضور در اجلاس جهانی به سوئیس سفر کرده بود رئیس فدراسیون والیبال بلغارستان از وی برای تشکیل اردوی مشترک دعوت کرده بوداگر ما بتوانیم در مسابقات لیگ جهانی حضوری موفق داشته باشیم به طور حتم از سایر کشورها برای برگزاری اردو دعوت خواهیم شد . همچنین در صورت داشتن میزبانی های خوب دیگر کشورها امکانات ایران را مشاهده کرده و پس از آن خواهان آمدن به ایران خواهند شد.

وی گفت: برخی ها چون نمیدانند ایران چگونه کشوری است از من سوالات احمقانه ای میپرسند لیگ جهانی میتواند فرصت مناسبی باشد برای نشان دادن والیبال ایران و هم فرهنگ ایرانی در این راستا همه باید به فدراسیون والیبال کمک کنند تا بتواند در برگزاری این رقابتها موفق باشد.

وی در خصوص اعتراض برخی بازیکنان به داوری در طول مسابقات لیگ برتری یادآور شد: این از اختیارات من نیست که بخواهم در مورد آن صحبتی کنم اما از شما خواستارم که در مطالب خود بنویسید که والیبالیست بزرگ نباید به داوری اعتراض کند آنها باید نمونه ای برای جوانترها باشند.من به عنوان سرمربی تیم ملی میگویم که آنها را به تیم ملی دعوت نمیکنم. چون اگر آنها این کار را در نخستین تجربه لیگ جهانی خود انجام دهند به طور حتم داورا ندیگر علاقه ای به قضاوت بازیهای آنها نخواهند داشت.

وی در خصوص اهدافش در تیم ملی ایران در طول مدت 2 سال آینده گفت: به طور قطع ما باید امسال قهرمانی خود در سطح قاره آسیا را تکرار کنیم رسیدن به این هدف کار بسیار سختی است اما برای نیل به آن باید تلاش کرد.شاید در ایران این ذهنیت باشد که اگر در یک مسابقه ای قهرمان شدی باید هرسال آن را تکرار کنی ولی در ورزش این امر امکان ندارد چون نتایج غیر قابل پیش بینی است. چه بسا که شاهد بودیم در سال گذشته چون بارسلونا مقابل تیمهای ضعیف تر از رئال مادرید نتیجه را واگذار کرده بود قهرمان نشد.

ولاسکو تصریح کرد: ما تجربه حضور مسابقات لیگ جهانی را کسب نکرده ایم امسال باید برای اولین بار در این مسابقات شرکت کنیم و این کار بسیار سختی است.تیم ملی والیبال ایران در سال اینده مسابقات قهرمانی جهان را در پیش دارد تاکنون جزو 12 تیم او.ل نبوده ایم باید با نتایج خوب خود در این مسابقات به جمع برترینها بپیوندیم.

وی در خصوص برنامه های فدراسیون برای راهیابی به المپیک گفت: مدت قرارداد من با فدراسیون 2ساله است در طول این مدت برنامه های سطح بالایی را برای ارتقا سطح والیبال ایران انجام خواهیم داد مدت قرارداد مربیان بستگی به نظریات طرفین دارد. هم اکنون آناستازی سرمربی لهستان هم قرارداد 2ساله با تیم ملی این کشور بسته است. اگر ما بتوانیم خود را به تیمهای مطرح جهان برسانیم به طور قطع شرایط المپیکی شدنمان هم فراهم می شود.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در مورد هدف تیم ملی ایران از حضور د ر مسابقات لیگ جهانی اظهارداشت: در این مورد نمیتوان پیش بینی خوبی داشت چون ترکیب تیمها به طور کلی تغییر کرده است و من خبری از آنها ندارم به طور مثال تیم ملی روسیه با ترکیب و مربی جدید خود در این بازیها شرکت می کند. این موضوع شامل حال تیم ملی صربستان هم می شود.به همین دلیل خیلی سخت است که ما بخواهیم از الان بگوییم که در لیگ جهانی چه جایگاهی را کسب میکنیم.

ولاسکو تصریح کرد: امکانات ایران برای میزبانی لیگ جهانی از نظر سالن بسیار خوب و ایده آل ا ست اما در برخی موارد نیاز به بررسی دارد نباید کارها در لحظات پایانی انجام شود بلکه باید برخی ضعفها پیش از شروع این مسابقات برطرف شود.به طور مثال در مسابقات انتخابی لیگ جهانی محلی که برای کنفرانس خبری تدارک دیده شده بود محل خوبی نبود چون افراد باید از میان تماشاگران عبور می کردند./مح

برچسب ها: بدنساز ، باقری ، والیبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار