وزیر جهاد کشاورزی امروز برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس حضور یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای در نشست علنی امروز خود پس از پاسخ وزیر جهادکشاورزی به سوال مجتبی رحماندوست، توضیحات وزیر را قانع کننده ندانستند.
 
مجتبی رحماندوست در سوال از وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: علت عدم واگذاری سهام شرکت های وابسته به مؤسسات جهاد توسعه، جهاد استقلال و جهاد نصر، درخواست واگذاری باقیمانده سهام ممتاز و عدم واگذاری مدیریت شرکت ها به سهامداران و مشمولین قانونی چه بوده است ؟

وی تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم که علی رغم واگذاری هشتاد و پنج درصد (۸۵%) از سهام شرکت های وابسته به مؤسسات جهاد نصر، بخشی از سهام واگذار شده تحت عنوان سهام ممتاز همچنان در اختیار مؤسسه بوده و بدینوسیله عملاً مدیریت شرکت های واگذار شده همچنان در اختیار مؤسسه جهاد نصر باقی مانده است.

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال رحماندوست بیان داشت:این شرکتها عمومی غیر دولتی هستند و واگذاری آنها خصوصی سازی نیست و ربطی به اصل چهل و چهار (۴۴) قانون اساسی ندارد .

وی ادامه داد: در اساسنامه شرکت های وابسته به مؤسسات جهاد نصر آمده است بعد از اینکه تعیین تکلیف شد، سهام آنها به کارکنان جهاد سازندگی سابق و ایثارگران وزارت جهاد سازندگی واگذار شود.

وزیر جهاد کشاورزی  تاکید کرد: این مصوبه ها در هیأت  دولت هم تصویب شده و مورد تأکید قرار گرفته است.

در پایان رحماندوست اعلام کرد که از توضیحات به عمل آمده قانع نشده است و اعضای کمیسیون نیز حیطه طرح سؤال را «ملی» تشخیص دادند./س
برچسب ها: مجلس ، وزیر ، واگذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار