وزیر جهاد کشاورزی در صحن علني گفت: سه موسسه جهاد نثر، جهاد توسعه و جهاد استقلال بوده و هر سه موسسات، موسسات عمومی غیردولتی هستند و در چهارچوب واگذاری‌های اصل 44 قانون اساسی قرار نمی‌گیرد .

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،  صالح خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی که در راستای پاسخ به سوال مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خصوص علت عدم واگذاری سهام شرکت‌های وابسته به موسسات جهاد توسعه، استقلال و جهاد نثر ، درخواست واگذاری باقی مانده سهام ممتازه و عدم واگذاری مدیریت شرکت‌ها به سهام‌داران و مشمولین قانونی حضور داشت، گفت: وزارت جهاد کشاورزی حدود 6 سال است که پیگیر این موضوع بوده و مراحلی از آن را انجام داده است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی دارای سه موسسه جهاد نثر، جهاد توسعه و جهاد استقلال بوده و هر سه موسسات، موسسات عمومی غیردولتی هستند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: این به این معناست که این موسسات دولتی نبوده و در چهارچوب واگذاری‌های اصل 44 قانون اساسی قرار نمی‌گیرد اما در قانون تشکیل این موسسات پیش‌بینی صورت گرفته است که سهام این موسسات به کارکنان موسسات و ایثارگران جهاد کشاورزی واگذار شود که این قانون به سال 76 بازمی‌گردد 

خلیلیان در ادامه تصریح کرد: واگذاری موسسه جهاد نثر از سال 85 شروع شده و به دلیل گستردگی آن هنوز به اتمام نرسیده است و طبق قانون تشکیل موسسه جهاد نثر باید 85 درصد آن واگذار و 15 درصد سهام باقی می‌ماند و ضرورت این که این 15 درصد باقی بماند آن است تا معوقات رسیدگی‌ها به خوبی صورت بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: موسسه جهاد نثر استان آذربایجان شرقی 85 درصد استان ایلام 65 درصد، استان بوشهر 55 درصد و.... واگذار شده و مابقی موسسات نیز مراحل واگذاری خود را طی می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: واگذاری موسسات جهاد نثر، توسعه و استقلال با خصوصی سازی اصل 44 فرق کرده و باید مراحل خود را طی کند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، قانون ، اساسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار