يك حقوقدان با اشاره به عدم ضرورت ورود قضات به مدرسه گفت: وكلا و حقوقدانان نيز مي‌توانند با زباني ساده مسائل حقوقي كه براي دانش آموزان قابل درك است را مطرح كنند.

"محمد رضا كاظمي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران درباره طرح " قاضي مدرسه" گفت: اجراي اين طرح موجب افزايش آگاهي و آشنائي دانش آموزان با جرائم و پيشگيري از وقوع جرم است.

وي تصريح كرد: آشنائي دانش آموزان با مسائل حقوقي موجب مي شود در آينده در برخورد با موضوعاتي مانند صدور چك و خريد و فروش يا بيع با مشكلي روبرو نشوند چراكه بسياري از جرائم ناشي از عدم آشنائي با قوانين است.

كاظمي با بيان اينكه ضرورتي ندارد صرفا قضات وارد مدارس شوند گفت: وكلا و حقوقدانان مي‌توانند با زباني ساده مسائل حقوقي را كه براي دانش آموزان قابل درك است مطرح كنند، لذا لزومي ندارد يك قاضي درجايگاه حقوقي خود وارد مدرسه شود.

اين وكيل دادگستري در پايان خاطر نشان كرد: آثار و تبعات عدم آگاهي نوجوانان با قانون و جرائم ضرورت اجراي اين طرح را ايجاب كرد .

گفتني است؛ هفته گذشته معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از اجرای طرح «قاضی مدرسه» درتمامی استان‌های کشور خبر داد و این طرح را گامی مثبت برای آگاه سازی دانش آموزان توصیف کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مدرسه ، قاضی ، طرح ، حقوق ، جرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار