مدیر فنی تیم فوتبال استقلال گفت: خصوصی سازی فوتبال ایران یک بحث طولانی شده و سالهای سال است که عنوان می شود اما نتیجه ای نداشته است.

منصور پور حیدری مدیر فنی تیم استقلال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  اظهارداشت: خصوصی سازی فوتبال ایران یک بحث طولانی شده که سالهای سال است که عنوان می شود و چند روز مطبوعات و رسانه ها در مورد آن بحث می کنند اما هیچ نتیجه ای نداشته است چرا که بلافاصله به فراموشی سپرده می شود ما برای پیشرفت ورزشی  و  به خصوص فوتبال  نیاز به خصوصی سازی داریم اما متاسفانه در سال های اخیر چنین اتفاقی نیفتاده است و فقط شاهد بحث و گفتگو در این زمینه بوده ایم.

 وی افزود:  ما توان این را داریم  که خصوصی شویم و برای پیشرفت باید فوتبال ما خصوصی شود این افتی که در فوتبال ایران  داریم به این دلیل است که دولت  باشگاه ها وفوتبال را زیر پوششی گرفته و هزینه می کند  اما این بودجه ای که در نظر گرفته می شود ، باید با حساب و کتاب خرج شود البته الان هم بودجه حساب و کتاب دارد اما وقتی که خصوصی باشد وکسی از جیب خودش بخواهد هزینه کند، کاملا هدفمند و با حساب و کتاب هزینه می کند اما درحال حاضر  در فوتبال و باشگاههای ما  هدف خاصی دنبال نمی شود و همه دنبال  نتیجه هستند .

وی در ادامه گفت:  یکی از جاهایی که می تواند خیلی به خصوصی سازی کمک کند،  صد ا وسیما است چون باشگاه ها روی حق پخش تلویزیونی  خیلی می توانند حساب کنند ودر آمد  داشته باشند بحث دیگر ورزشگاه اختصاصی برای تیم ها است و مسائل دیگری که برای سرو و سامان دادن به آنها نیاز به زمان است تا کارها اصولی جلو برود.
 
مدیر فنی استقلال اظهار داشت:  برخی از قوانین حرفه ای در فوتبال ما باید رعایت شوند مثلا پیراهن باشگاه استقلال باری ما می تواند خیلی در آمد زا باشد اما هر مدلی که در بازیها بپوشم،  فردای همان روز مثل همان پیراهن  در بازار فراوان است و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید در صورتی که یکی از درآمدهای باشگاه فروش محصولات آن مثل پیراهن بازیکنان است.

وی افزود: بحث خصوصی سازی را فدراسیون فوتبال،اتحادیه فوتبال و باشگاه ها باید به صورت جدی پیگیری کنند و با یکدیگر همکاری کنند اما نظر خودم این است که استقلال و پرسپولیس را به دلیل شرایط خاصی که این باشگاهها دارند و هواداران زیادی که این تیم ها دارند، خصوصی نمی کنند و فقط چند روز در این رابطه صحبت می کنند و به زودی همه چیز تمامی می شود و به دست فراموشی سپرده می شود .

فکر می کنم زیاد راغب نیستند که این 2 تیم بزرگ و پرطرفدار خصوصی شوند،شاید هم هنوز به نتیجه ای که باید برسند،نرسیده اند تا این 2 تیم خصوص شوند.
 
وی در ادامه گفت: نمی دانم بحث خصوصی سازی در فوتبال ما چرا مدام مطرح می شود. در این سال ها همواره شاهد بوده ایم که خصوصی سازی ورزش و با باشگاه های ما مطرح می شود و هر کسی نظرش را می گوید اما خیلی زود همه چیز تمام می شود و همه فراموش می کنند که بحث خصوصی سازی باشگاه ها و فوتبال یا ورزش ایران را پیگیری کنند و در مورد آن بحث کنند. با این شرایط بعید می دانم که فوتبال ایران و باشگاههای ما خصوصی شوند.

پورحیدری در پایان گفت: اگر فوتبال ما خصوصی شود،مسلما شرایط فوتبال ما فرق می کند و اینقدر نتیجه گرا نخواهیم بود و حساب و کتاب تیم ها مشخص می شود و روی تیم های پایه خود کار می کنند چون وقتی فوتبال خصوصی باشد،افراد هزینه هنگفت برای جذب بازیکنان نخواهند کرد اما الان بودجه در اختیار مدیر است و فقط برای نتیجه هزینه می کنند و به همین دلیل افت شدیدی در سازندگی داشته ایم و ستاره آنچنانی در فوتبال ایران نداریم چون کسی به سازندگی توجه نمی کند./آق
برچسب ها: فنی ، تیم ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار