رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: سالهاي گذشته 18 میلیون هکتار جنگل داشتیم که اکنون به 14 میلیون هکتار رسیده است و این جنگل ها به خاطر توسعه شهر و روستا از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امروز در مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک محمد جواد محمدی زاده در جمع دانش آموزان یادآور شد: اینکه ما پرداختن به موضوع محیط زیست را از مدرسه آغاز کرده ایم برای آن است که این فرهنگ را نهادینه کنیم چرا که می خواهیم آیندگان هم در محیطی امن و سالم زندگی کنند.

وی افزود: اکنون بهترین محیط بانان و دانشجویان و دانش آموزان هستند که آینده و فردا را مدیریت می کنند و از وزیر آموزش و پرورش تشکر می کنیم که اجازه دادند طرح محیط یار را در آموزش و پرورش شکل داده و مفاهیم اساسی محیط زیست را در کتاب های درسی بیاوریم.

محمدی زاده اظهار داشت: منوکسید کربن، ازن و سایر آلایندگی ها به دست خود ما ایجاد شده است و اگر تأسیسات حرارتی را بررسی کنیم می بینیم که در همه مرحله آن از نحوه احتراق تا روشن شدن آنها باعث آلایندگی می شود.

وی در پایان افزود: در حال حاضر در آموزش و پرورش طرح محیط یار را اجرا کردیم و معتقدیم بهترین محیط یاران دانش آموزان، هنرجویان و دانشجویانی هستند که قرار است فردا را بسازند./ز

برچسب ها: جنگل ، آلاینده ، محیط یار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار