امام جمعه بردسکن گفت: دفاع از ولایت فقیه ریشه در عمق وجود ما دارد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانمشهد، حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی در اجتماع عظیم عزاداران امام رضا (ع) گفت: برگزاری مجالس ائمه سبب ارتقاء شعور و بصیرت در جامعه می‌شود و داشتن بصیرت و عمل به فرامین ائمه اطهار موجب شارژ روحی و معنوی می‌شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان طی دوران دفاع مقدس بیش از 270 شهید سرافراز داشته است، اظهارداشت: شهدا علاوه بر ابراز محبت به اهل بیت به انجام عمل نیز موفق شدند که به این درجه رسیدند.

امام جمعه بردسکن به دوران 20 ساله امامت حضرت رضا (ع) که با 3 خلیفه سفاک عباسی مواجه بودند،افزود: هارون، امین و مامون 3 خلیفه‌ای بودند که هر کدام به نوعی امام (ع) را در تنگناه قرار داده بودند.

وی مدت زمان حکومت 10 ساله مامون که در شیطنت سرآمد همگی خلفا بود سخت ترین دوران امام رضا (ع) ذکر کرد.

امینی با اشاره به اینکه تنها امامی که در کشور ایران وجود دارد، امام رضا (ع) است، گفت: حرم و بارگاه امام رضا همانند نگینی ایران اسلامی را نورا نی دارد.

امام جمعه بردسکن مسیر عبور امام رضا(ع) از مرو تا طوس رابر اساس نظرات مورخان از شهرستان بردسکن که مسیر جاده ولایت این منطقه نام گرفته است، دانست و افزود: ائمه اطهار شجره طیبه‌ای هستند که پیامبر اسلام (ص) ریشه این درخت تنومند هستند و وجود مقدس امام علی (ع) و فرزندان علی و فاطمه شاخه ها و میوه های این شجره طیبه هستند./ب

برچسب ها: دفاع ، ولایت ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.