رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی سفر دو روزه خود به استان اصفهان با بیان اینکه نزاع روحيه ايستادگي و مقاومت جامعه را سست مي‌كند، گفت: باید كوشش‌هاي خود را براي مرتفع كردن مشكلات مردم چند برابر كنيم.

 به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان سفر دو روزه خود به استان اصفهان در جمع مردم شهرستان دولت‌آباد، با اشاره گرفتاري‌هاي كنوني در عرصه اقتصادي كشور گفت: خوشبختانه روحيه ديني ملت ايران ايجاب مي‌كند كه جامعه به فضل خداوند متعال اعتماد داشته باشد و با بردباري و تحمل با مشكلات اقتصادي كنوني مواجه شود. البته اين مسئله، مسئوليت مديران اجرايي كشور را بيشتر مي‌كند.

پورمحمدي با اشاره به اهميت تقواي الهي و لزوم رعايت تقواي عمومي اظهار داشت: اينكه ملت ايران پس از بروز مشكلات و فشارهايي كه از سوي دشمنان انقلاب اسلامي وارد مي‌آيد، پاي حرف خود ايستاده است و در جبهه حق ايستادگي مي‌كند، بالاترين درجه تقواي الهي است.

وي دليل اعمال تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي را همين ايستادگي دانست و گفت: تلاش غربي‌ها و هزينه كردن استكبار جهاني براي بدنام كردن ملت ايران و جمهوري اسلامي به سبب اين است كه امروز حرف ما در دنيا خريدار دارد و اين اجر عظيمي است كه از سوي خداوند متعال نصيب ملت ايران شده است.

در جهاد اقتصادي و اقتصاد مقاومتي، مؤلفه مهم ايستادگي مستتر است

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در جمع مردم شهرستان مباركه نیز با اشاره به شرايط اقتصادي چند سال اخير و تأكيدات مقام معظم رهبري بر مسئله اقتصاد و رهنمودهاي ايشان گفت: توجه و عنايت رهبر معظم انقلاب اسلامي به مقوله اقتصاد بسيار مهم است. اگر دقت كنيد مي‌بينيد كه رهبري در چند سال اخير در نام‌گذاري‌هاي سالانه به مسائل اقتصادي توجه نشان مي‌دهند و از سوي ديگر بايد هوشيار باشيم كه در مضمون شعارها و مدل‌هايي نظير جهاد اقتصادي و اقتصاد مقاومتي، مؤلفه مهم ايستادگي مستتر است و بايد به اين مضمون حساس بود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به الزامات ايستادگي در برابر دشمنان گفت: گام اول در مسير ايستادگي منتج به پيروزي، ثبات قدم است و بايد عزم و احساس قدرتمندي را هميشه در وجود خويش بيدار نگه‌داريم.

وي اذعان به نشأت گرفتن همه قدرت‌ها از خداوند را دومين ويژگي كساني دانست كه خواهان ايستادگي در برابر دشمنان هستند و افزود: وقتي كاري در جهت رضاي خداوند انجام دهيم، آن كار هميشه ماندگار و جاودان است، اما كارهايي كه نيت‌هاي نفساني و تمايلات انساني در آن‌ها دخيل باشد، از بين رفتني و محكوم به فنا هستند و تلاش ما بايد اين باشد كه همه اقدامات خود را با در نظر گرفتن اين نكته انجام دهيم كه قدرت واقعي از آن خداوند است و همه قدرت‌ها از او نشأت مي‌گيرد.
 
هوشيار باشيم كه نزاع و درگيري روحيه مقاومت و ايستادگي جامعه را سست مي‌كند

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي با ذكر اين نكته كه رستگاري در گرو قد خم نكردن در برابر اهداف و مطامع دشمنان است اظهار داشت: اگر از خدا، رسول خدا و جانشينان پيامبر اطاعت كنيم، پيروزي ما حتمي است چرا كه با وجود قانون متعالي كه از طرف خداوند در قرآن كريم متجلي شده است و رهبري انسان‌هاي كامل كه در وجود رسول و اولي‌الأمر تبلور يافته است، جامعه خوب شكل گرفتني است و اين جامعه در برابر فشارهاي دشمنان، قد خم نمي‌كند.

وي عدم تفرقه و نزاع را به عنوان يكي ديگر از ويژگي‌هاي جامعه خوب معرفي كرد و گفت: خداوند به ما دستور داده است كه با يكديگر جدال و مجادله نكنيم. چرا كه در جبهه حق، نفاق جايي ندارد و نمي‌شود كه ما همه خود را متعلق به جبهه حق بدانيم، اما هر روز با يكديگر نزاع، درگيري و اختلاف داشته باشيم. بايد هوشيار باشيم كه تنازع، روحيه مقاومت و ايستادگي را در جامعه سست مي‌كند و وقتي انسجام از بين رود، نه تنها ايستادگي ما دچار تزلزل مي‌شود كه الگوهايي نظير جهاد اقتصادي و اقتصاد مقاومتي نيز به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد.

پورمحمدي صبوري در مواجهه با اموري كه محل اختلاف هستند را رمز پيروزي دانست و افزود: برخي‌ها مترصد فرصتي هستند تا با پيدا كردن بهانه‌اي، به صورت ديگري چنگ انداخته و جامعه را در فضاي تنازع و تشنج فرو برند. اما بايد دانست در فضايي كه بحران داخلي افزايش يابد، توان جامعه براي ايستادگي در برابر دشمن خارجي مستهلك مي‌شود و بايد با پيشه كردن صبر و بردباري و افزايش مدارا در جبهه حق، توان ايستادگي در برابر جبهه باطل را افزايش داد.

وي با اشاره به شرايط دشوار كنوني اقتصاد كشور گفت: ملت ايران در مسير ايستادگي در برابر دشمنان، آگاهي و هوشياري خود را نشان داده است و به دليل بهره‌برداري دشمن، از اعتراض و طغيان به خاطر گراني‌هاي اخير پرهيز كرده است و از خود بردباري نشان داده است و به اين خاطر بايد از مردم متشكر بود.

وي لزوم اهتمام جدي مسئولين براي حل مشكلات اقتصادي كشور را يادآور شد و افزود: حال كه مردم هوشياري خود را به اثبات رسانيده‌اند، بر عهده ما مسئولين است كه به مردم صداقت نشان دهيم و كوشش‌هاي خود را براي مرتفع كردن مشكلات چند برابر كنيم.
 
براي حل مشكلات بايد از همه توان و ظرفيت كشور استفاده كنيم

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به ظرفيت‌ها و امكانات فراوان كشور گفت: البته نبايد همه توقعات را از دولت داشت، اما دولت به خاطر اينكه بيشترين منبع و امكانات را در اختيار دارد، بيشترين مسئوليت‌ها را نيز بايد بر دوش بگيرد. اما اگر بخواهيم همه مشكلات را حل كنيم، بايد از همه توان و ظرفيت‌هاي كشور استفاده كنيم و اين در گرو استفاده از نظرات كارشناسي و موازين علمي است. امروز بايد بنشينيم و مرور كنيم كه كجاي كار ما انحراف پيدا كرده است كه وضعيت به نقطه كنوني رسيده است.

پورمحمدي در پايان با تأكيد بر همدلي و هم افزايي گفت: بايد تلاش كنيم كه همفكري و همكاري ميان خودمان را بيشتر كنيم تا لطف خدا شامل حال ما شود. چرا كه دست ياري خداوند با جماعت است.

شايان ذكر است كه رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پايان سفر دو روزه خود به استان اصفهان، ضمن حضور در بيت آيت‌الله ناصري با ايشان ديدار و گفتگو كرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار