تولید کنندگان باید علاوه بر فضای رقابتی در افزایش کیفیت، به فرهنگ مصرف کالای داخلی و نیاز مصرف کنندگان توجه کنند.

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این که باید در بخش لوازم خانگی فرهنگ مصرف داخلی را رواج دهیم، افزود: تولید کننده داخلی باید بتواند محصولات خود را همگام با محصولات روز دنیا و با حداقل کیفیت قابل قبول که مورد پسند و رضایت مصرف کنندگان است، ارائه دهد و به کالای خارجی وارد رقابت شود.

وی در خصوص افزایش قیمت برخی از محصولات داخلی خاطر نشان کرد: تولیدات برخی از لوازم خانگی که وابسته به ابزار، مواد اولیه خارج از کشور هستند تولید کنندگانی که توانسته‌اند به خودکفایی برسند و تمامی ابزار، اقلام و مواد اولیه خود را در داخل کشور تهیه کنند محصول را با قیمت ارزانتر به مصرف کننده ارائه می‌دهند.

نماینده مردم شهر شیروان در خصوص کاهش واردات خاطر نشان کرد: لوازم خانگی تولید داخلی دارای کیفیت نسبی قابل قبولی است در نتیجه اگر واردات کاهش یاد آسیبی به خواست مصرف کنندگان وارد نمی‌شود.

وی تاکید کرد: رقابت در کیفیت، قیمت، با محصولات خارجی در یک بازار انحصاری از بین می‌رود و در حالی که در بازار رقابتی تولیدکنندگان می‌تواند بازار داخل را به کنترل خودشان دربیاورند و با رقابتی موفق رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند و فرهنگ مصرف داخلی را گسترش دهند./عب

برچسب ها: لوازم ، عزیزی ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار