ظرفیت روزانه تولید کود آلی در کلانشهر تهران با راه اندازی اولین کارخانه تولید کود آلی در 6 ماه آینده به 1800 تن می‌رسد.

حمید رضا عظیمیان معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به اثرات جانبی مصرف بی رویه کودهای شیمیایی گفت: با افزایش مصرف کودهای شیمیایی، بافت خاک تخریب شده و با نفوذ تدریجی این ترکیبات به آب‌های زیرزمینی و در نهایت به چرخه اکوسیستم طبیعی مضررات آن به طور مستقیم به انسان باز می‌گردد.

وی با بیان این که امروزه مصرف کود شیمیایی برای افزایش تولید محصولات امری انکار ناپذیر است گفت: در حال حاضر نمی توان کودهای شیمیایی را از چرخه صنعت کشاورزی خارج کرد ولی می‌توان با کنترل و مدیریت مصرف این گروه کودها از خسارات آتی آن جلوگیری کرد.

عظیمیان با اشاره به مزایای تدریجی بهره گیری از کود با منشا آلی در توسعه صنعت کشاورزی اظهار داشت: با اضافه شدن کود با منشا آلی به خاک قدرت نگهداری آب در قشر زراعی افزایش می یابد که موجب کاهش دوره های آبیاری می شود.

وی خاطر نشان کرد: کود آلی بی آنکه زیانی برای خاک های کشاورزی داشته باشد عامل حاصل خیزی و توان بیشتر آن می‌شود.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به گسترش معضل نفوذ ریزگردها به شهرها گفت: مواد آلی به دلیل تاثیرات مثبت بر پایداری خاکدانه ها و ساختمان خاک جایگزین مناسبی برای ماشی‌ها در جلوگیری از روند گسترش بیان ها باشد.

وی با بیان این که کمپوست یا مواد آلی ضایعات زارعی، کشاورزی، کود دامی و هم چنین بقایای تخمیر شده زباله های شهری است گفت: بخش عمده مواد آلی از پسماندهای خانگی است که توسط مردم و در جداسازی چرخه تولید کمپوست وارد می‌شود که این پسماندها با افزودن گوگرد و ازت غنی سازی می‌شود.

عظیمیان در ادامه اظهار داشت: ظرفیت تولید کود آلی در کلانشهر تهران روزانه 1300تن است که این میزان در 6 ماه آینده با آغاز به کار اولین کارخانه تولید کود آلی غنی شده به تولید روزانه 1800 تن خواهد رسید./عب

برچسب ها: خاک ، کود ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار