مدیر عامل اتحادیه دامداران استان تهران گفت: با توجه به سرعت پیشرفت طرح خودکفایی استان تهران در تولید گوشت قرمز، تا یک ماه دیگر قیمت گوشت قرمز کاهش می یابد.

جمشید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در صورتي که ستاد تنظیم بازار با طرح تحویل نهاده‌های ارزان قیمت به واحدهای پروار بندی در ازای دریافت گوشت موافقت کند، قیمت تمام شده گوشت قرمز کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در این صورت وضعیت تولید گوشت قرمز در داخل کشور نیز افزایش می یابد.

سلیمانی قیمت نهاده‌های ارزان قیمت را این گونه عنوان کرد: هر کیلو جو 590 تا 600 تومان ،‌ ذرت 590 تا 600 تومان و سویا 900 تومان است.

وی تاکید کرد: زیر ساخت‌ها برای افزایش ظرفیت تولید گوشت قرمز در استان تهران مناسب است و در صورتی که پیشرفت طرح خودکفایی تولید گوشت قرمز به همین روال باشد، امکان صادرات گوشت قرمز به سایر استانهای کشور را نیز وجود دارد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران استان تهران تصریح کرد: اختصاص وام‌های ارزان قیمت با بهره 7 درصد موجب افزایش انگیزه دامداران برای پرواربندی و جلوگیری از خروج دام سبک از استان شده است.

سلیمانی با اشاره به این که در حال حاضر 200 هزار تن گوشت قرمز در استان تهران تولید می‌شود، اضافه کرد: با تامین اعتبار اجرای کامل طرح خوکفایی استان تهران در تامین گوشت قرمز مورد نیاز، تا سال آینده علاوه بر تامین نیاز مصرف استان، گوشت قرمز به سایر استانهای کشور نیز صادر می‌شود./عب

برچسب ها: گوشت ، قرمز ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار