فیلم سینمایی "خاک و مرجان" فیلمی برگرفته از دل کشور افغانستان است.

مسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی "خاک و مرجان" در خصوص ماهیت فیلم و جشنواره سی و یکم به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع فیلم سینمایی "خاک و مرجان" در خصوص وضعیت کشور اشغال شده افغانستان است و قصدم روایت زندگی مردم و نحوه زندگیشان در کشور اشغال شده چند ساله اشان است.
وی افزود: تاکنون فیلم های زیادی در این زمینه ساخته شده ولی از نگاه آنها فیلمی ایرانی بوده و هم سطح سینمای آنها نبوده است بر همین اساس تصمیم گرفتم فیلمی افغانی بسازم تا ارتباط بیشتر و بهتری با مخاطبان افغانی برقرار کند.
وی تصریح کرد: در این فیلم تمامی نماهای کشور افغان را به تصویر کشیدم و سعی ام در جهت نمایش شکل واقعی کشور و طرز فکر آنها کردم.
اطیابی در خصوص تصویربرداری پایانی این فیلم عنوان کرد: فیلمبرداری فیلم در شهرک دفاع مقدس به اتمام رسیده و تنها 2 روز فیلمبرداری در کشور افغان داریم که به زودی آن را هم پس از فیلمبرداری به فیلم اضافه می‌کنیم.
وی افزود‌: در حال حاضر فیلم در مرحله مونتاژ صداگذاری و موسیقی قرار  دارد و به زودی به تعهدم نسبت به جشنواره عمل خواهم کرد.
کارگردان "خاک و مرجان" در خصوص گذشت سی دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر بیان کرد: جشنواره فجر یک جشنواره ملی است و  آیینه پیشرفت سینمای ایران است جشنواره فجر طی سی دوره گذشته فراز و فرودهایی داشته که البته این جزئی از طبیعت آن بوده و باید تمامی مسئولان، فیلمسازان و هنرمندان عرصه هنر در راستای رفع نواقص آن تلاش کنند تا جشنواره فجر جایگاه خود را پیدا کند.
اطیابی در خصوص اضافه شدن بخش جنبش عدم تعهد به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: اضافه شدن این بخش فکر بسیار خوب و ارزشمندی بود و فیلم من هم به نوعی در این قالب می گنجند و امیدوارم با نمایش این چنین آثاری کشورها بتوانند خسارتهای موجود را در برابر هجمه های فرهنگی که دنیا علیه کشورهای اسلامی می شود را کم کنند.
وی در پایان در خصوص دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: محمدرضا عباسیان با تجربه ای که از نخستین جشنواره فیلم های ویدئویی به دست آورد به طور حتم از عهده این جشنواره به خوبی بر خواهد آمد و آرزوی پیروزی و موفقیت برای وی دارم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
عالی بود
آخرین اخبار