سازمان دیده‌بان حقوق بشر پاکستان را برای عدم موفقیت در حفاظت از مسلمانان شیعه در برابر حملات خونین مورد انتقاد داده است.


 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ علی دایان حسن، مدیر دیدبان حقوق بشر پاکستان، روز جمعه (۲۲ دی، ۱۱ ژانویه) گفت: «هنگامی که اعضای جامعه شیعه در کمال خون سردی قتل عام می‌شوند، سردی و بی تفاوتی مقامات حاکی از ناکارآمدی دولت و نهادهای امنیتی و نظامی آن است.»

این در حالی است که روز پنجشنبه در موجی از حملات خونین به نیروهای امنیتی و شماری از غیرنظامیان، از جمله مسلمانان شیعه در پاکستان بیش از ۱۰۰ تن کشته و بسیاری نیز زخمی شدند.

دایان در ادامه گفت که سال گذشته خونین‌ترین سال برای شیعیان پاکستان بود. بیش از ۴۰۰ تن کشته شدند و اگر حمله‌ی دیروز را یک نشانه در نظر بگیریم اوضاع از آنچه هست بدتر خواهد شد.

مسلمانان شیعه از جامعه هزاره پاکستان همواره در ترس از حملات خونین شبه نظامیان طرفدار طالبان در پاکستان و افغانستان زندگی کرده‌اند . دایان هم‌چنین اظهار کرد که جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری جامعه شیعیان هزاره در کویته از سوی گروه‌های افراطی تهدید می‌شوند، چرا که ویژگی‌های منطقه‌ای‌شان آنان را در معرض خطر قرار می‌دهد. آنان در محاصره به سر می‌برند. اگر پای خود را از منطقه‌شان بیرون بگذارند با خطر مرگ رو به رو هستند.

مدیر دیده‌بان حقوق بشر پاکستان گفت: همه آنان را ناامید کرده‌اند، سرویس‌های امنیتی، دولت، مراجع قضایی.شبه‌نظامیان طرفدار طالبان در پاکستان در سال‌های گذشته مبارازت خشونت‌آمیز خود را علیه مسلمان شیعه آغاز کرده‌اند.

صدها تن از مسلمانان شیعه در سال ۲۰۱۲ در پاکستان کشته شده‌اند. بیشتر افردای که هدف این حملات قرار گرفته‌اند، پزشکان، مهندسان، مقامات عالی رتبه دولتی، معلمان و سیاست‌مداران بوده‌اند.برپایه گزارش‌ها، ترس مسلمانان شیعه از حملات خونین حتی آنان را به مهاجرت غیرقانونی به استرالیا و دیگر کشورها وا داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار