دستگاه قضائی آمریکا به بدرفتاری با نظامی زندانی شده این کشور اذعان کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ برادلی منینگ نظامی ارتش آمریکا به اتهام افشای اطلاعات محرمانه در زندان نظامی به سر می برد.
 
وی متهم است اسناد واطلاعات مذکور را به پایگاه اینترنتی ویکی لیکس داده و ویکی لیکس نیز این اسناد را منتشر کرده است. دادگاه رسیدگی کننده به پرونده منینگ در بررسی های پیش از محاکمه او اعلام کرده است اگر منینگ محاکمه و مجرم شناخته شود یکصد و دوازده روز از دوره محکومیت او کم خواهد شد. علت این مسئله، شرایط غیرقانونی زندانی بودن منینگ در زندان مخصوص تفنگداران آمریکا در ایالت ویرجینیا است.

منینگ در زندان انفرادی به ابعاد شش فوت در هشت فوت است. او بیست و سه ساعت در روز باید در این سلول انفرادی سرپا بایستد و اجازه ندارد حتی به دیوار تکیه بدهد و بنشیند. به گفته وکیل منینگ، شرایط زندان او بسیار سخت است و همه اتهامات او باید لغو شود و یا اینکه او به ازای هرمقداری که در زندان می ماند ده برابر دوره محکومیت احتمالی برایش محاسبه شود. منینگ از نه ماه پیش در زندان است.
 
فعالان آمریکایی اعلام کرده اند حکم اخیر دادگاه در لحاظ کردن شرایط زندان منینگ برای کاهش دادن دوره محکومیت او نشان دهنده بدرفتاری با او در زندان است و لازم است شکنجه او در زندان نظامی آمریکا متوقف شود و کاهش یکصد و دوازده روزه دوران محکومیت منینگ با رفتارها نظامیان آمریکایی با او تناسبی ندارد.
برچسب ها: اذعان ، آمریکا ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار