آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات فلسطین و سوریه در دیدار امروز وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات فلسطین و سوریه در دیدار امروز پنجشنبه علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان و نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار که در محل اقامت صالحی انجام شد، در ارتباط با مسائل خاورمیانه و موضوع فلسطین طرفین بر ضرورت به کارگیری تمامی ظرفیت‌های کشورهای منطقه در جهت احقاق حقوق حقه مردم فلسطین و ایستادگی در قبال سیطره طلبی رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

صالحی در این خصوص سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کلیه تلاش‌ها در جهت کمک به تحقق آرمان فلسطین را یادآور شد.

 نبیل العربی با تشریح فعالیت‌های اتحادیه عرب در این رابطه، اشغال اراضی فلسطین از سوی اسرائیل را بزرگترین مشکل خاورمیانه توصیف کرد.

وی خواستار استمرار مشورت و رایزنی با جمهور اسلامی ایران پیرامون مسئله فلسطین شد.

رایزنی در خصوص بحران سوریه از دیگر محورهای مذاکرات در این دیدار بود و طرفین دیدگاه‌های خود را در ارتباط با راه‌های برون رفت از این مشکل بیان کردند.

صالحی در این راستا به سیاست و موضع متوازن جمهوری اسلامی ایران از آغاز این بحران مبتنی بر تامین مطالبات مردمی از طریق یک راه حل سوری - سوری، عدم دخالت خارجی، توقف خشونت و گفت‌وگوی ملی اشاره کرد.

صالحی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد آماده همکاری با اتحادیه عرب در مسئله فلسطین است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار