شيمون پرز گفت اگر بن بست مذاکرات صلح ادامه پيدا کند، پديده «ترور» بار ديگر در اسرائيل رخنمايي خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه يديعوت آحارنوت ؛ شيمون پرز، رئيس اسرائيل طي مصاحبه‌اي که اخيراً در روزنامه نيويورک تايمز آمريکا منتشر شده، از نتانياهو انتقاد کرده و گفته است: اگر بن بست مذاکرات صلح ادامه پيدا کند، آرامشي که در اسرائيل برقرار است خواهد شکست و تروريسم بار ديگر ظاهر خواهد شد.

 پرز در ادامه اين مصاحبه افزود: يهوديان جهان خواهان اسرائيلي هستند که بتوانند به آن افتخار کنند. آنان اسرائيلي را نمي‌خواهند که مرزهاي مشخصي ندارد و نيرويي اشغالگر به حساب مي‌آيد. وي افزود، اگر اسرائيلي‌ها از رهبرانشان بشنود که احتمال صلح (با فلسطينيان) وجود دارد، آن را باور مي‌کنند. 

پرز تأکيد کرد، اگر او (نتانياهو) کاري نکند و هيچ تصميم ديپلماتيکي نيز درباره صلح گرفته نشود، فلسطينيان بار ديگر به ترور بازخواهند گشت. آنان از سلاح‌هاي سرد، مين‌ها يا حملات انتحاري استفاده خواهندکرد و لذا آرامشي که اسرائيلي‌ها طي چند سال گذشته از آن لذت مي‌بردند، ديگر ادامه نخواهد يافت. 

پرز در خاتمه تأکيد کرد، هرچند مذاکرات طولانيِ من با محمود عباس با اطلاع نتانياهو انجام مي‌شد، همواره دلايلي پيش مي‌آمد که اين مذاکرات به هم مي خورد. به نظر من مذاکرات صلح با فلسطينيان بسيار پيچيده و حساس است و لذا مانند مذاکرات اسلو، بايد به طور مخفيانه و غيرعلني برگزار شود.
برچسب ها: بن بست ، اسرائیل ، آرامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار