رادیو فرهنگ همزمان با شهادت هشمتین اختر آسمان ولایت و امامت ویژه برنامه های « رضای آل محمد» و «قدمگاه» را به دوستداران اهل بیت پیشکش می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، ویژه برنامه رضای آل محمد کاری از گروه اندیشه است که جمعه  22 دی از ساعت 19:30 تا 21 به روی آنتن می رود.
امام رضا علیه‌السلام به اخلاق عالی و ممتاز، آراسته بودند، و بدین سبب دوستی عام و خاص را، به خود جلب كردند، همچنین انسانیت آن حضرت، یگانه و بی‌مانند بود، و در حقیقت تجلی روح نبوت، و مصداق رسالتی بود كه خود آن حضرت، یكی از نگهبانان و امانت‌داران و وارثان اسرار آن به شمار می‌رفت، برنامه رضای آل محمد بهانه ای دارد تا در شب شهادت آن امام همام ، سیره عملی و علمی امام رضا(ع) را شرح و تفسیر دهد.
یاسر هدایتی(کارشناس برنامه) در گفتگو با دکتر محمد زاده (استاد دانشگاه) سجایای اخلاقی آن حضرت را تحلیل و برر سی  می کند.
این برنامه به تهیه کنندگی و سردبیری امیررضا راز و با اجرای فاطمه حقیقت ناصری تهیه و تقویم شنوندگان می شود.
«قدمگاه» عنوان ویژه برنامه ای دیگر از رادیو فرهنگ در روز شهادت امام رضا (ع) است که شنبه 23 دی از ساعت 8:30 تا 9:30 پخش می شود.
علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت در این برنامه ورود امام رضا (ع) به ایران و مسیری که ایشان تا خراسان طی کردند و در آنجا به شهادت رسیدند را خواهند شنید.
در بخشی با عنوان «شرح اشتیاق» مروری بر اشعار شیخ احم جام خواهد شد و بخش هایی از آن برای علاقه مندان روایت می شود.
«شیخ احمد جام»، معروف به « ابونصر احمد ژنده پیل»، یا بطور خلاصه «ژنده پیل»، از عارفان و صوفیان به نام دوره سلجوقی (قرن ششم) بود . آثار «شیخ احمد جام» (ژنده پیل)، به زبان فارسی هستند و شامل یک رساله، شش کتاب به نثر و یک دیوان شعر می باشد.
دکتر احمد وکیلیان کارشناس فرهنگ و عامه میهمان حضوری این برنامه خواهد بود.
قدمگاه شنبه به جای برنامه هفت کوچه در گروه مطالعات فرهنگی تهیه و تدوین می شود با سردبیری و تهیه کنندگی هادی موسوی نژاد و با اجرای وجیهه حسینیان به روی انتن می رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار