آزادی 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه، بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران، دیدار صالحی و مرسی، انتصاب سفیر جدید ایران در واتیکان، رایزنی وزرای امور خارجه ایران و بنین، حمایت ایران از طرح "بشار اسد" و... مهم‌ترین عناوین هفته گذشته سیاست خارجی بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:
 
 
زائران ایرانی آزادشده در دمشق با اصحاب رسانه در هتل شرایتون نشست خبری برگزار می‌کنند.
 
 
 
رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلام اين خبر که درسال آینده شاهد دستاوردهای جدیدی در صنعت هسته‌ای خواهیم بود، گفت: در فردو و نطنز غنی سازی تا 20 درصد را مطابق نیازمان ادامه می‌دهیم.
 
 
وزیر خارجه بورکینافاسو در دیدار با صالحی حضور سیاسی کشورها در ایران را مهم خواند و موضوع بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران را مورد توجه قرار داد.
 
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران در رابطه سیاسی با مصر ارتقای وضعیت را دنبال می‌کند و علی‌رغم اینکه روابط بین دو کشور در حد حفاظت منافع است، اما حجم همکاری‌ها و رایزنی‌ها بسیار بالاتر از سطح ظاهری حفاظت منافع بوده و روابط با این کشور در حد سفارت است.
 
 
محمد طاهر ربانی به عنوان سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در واتیکان تعیین شد.
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: كشور غنا كه پیشرو در توسعه افریقا است، می تواند الگویی برای دیگر كشورهای این قاره باشد.
 
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه با "امیرحسین صیرفی" تاجر ایرانی که دوران محکومیت 24 ماهه خود را در آمریکا سپری کرده بود، دیدار کرد.
 
 
"علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه كشورمان كه در اولين مرحله از سفر به چند كشور آفريقايي در بنين به سر مي‌برد، در كوتونو با "نصیروآریفاری باکو"، همتاي خود گفتگو و تبادل نظر كرد.
 
 
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص طرح سیاسی حل بحران سوریه که توسط "بشار اسد" رئیس جمهور این کشور رسما اعلام شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای مواضع اصولی خویش در جهت حل و فصل سیاسی بحران سوریه، از ابتکار عمل بشار اسد در ارائه طرح جامع حل بحران این کشور حمایت می‌کند.
 
 
وزیر امور خارجه ایران خواستار حل بحران سوریه از طریق گفتگو شد.
 
 
هواپیمای حامل 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه دقایقی پیش در فردگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.
 
 
آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات فلسطین و سوریه در دیدار امروز وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، صالحی ، مهمان پرست ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار