وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: كشور غنا كه پیشرو در توسعه افریقا است، می تواند الگویی برای دیگر كشورهای این قاره باشد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علی اكبر صالحی در ادامه سفر دوره ای خود به قاره آفریقا عصر ديروز( دوشنبه ) به وقت محلی در بازدید از دانشگاه اسلامی غنا بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همكاری آموزشی و علمی با این كشور آفریقایی تاكید كرد.
 
وی همچنین روابط دو كشور ایران و غنا را بسیار خوب توصیف كرد و یادآور شد،این دانشگاه برای ارایه خدمات آموزشی بیشتر باید به مردم غنا اتكا كند.
 
وی بر ضرورت توجه به موضوع آموزش به ویژه نسل جوان تاكید كرد و گفت كه آموزش نیاز اساسی هر كشور است.
 
در این مراسم نصرالله سخاوتیرییس دانشگاه اسلامی غنا نیز گزارشی از فعالیت های این دانشگاه ارایه كرد و اظهار داشت: این دانشگاه كه وابسته به جامعه المصطفی است، دارای 800 دانشجوی دختر و پسر در رشته های مدیریت ، ارتباطات و ادیان است.
 
وی ادامه داد: اكثر دانشجویان و اساتید این دانشگاه اهل غنا و غنایی هستند.
 
همچنین وزیر امورخارجه ایران امروز از مركز رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایرن بازدید كرد و از نزدیك در جریان فعالیت های این مركز قرار گرفت.
 
صالحی در این بازدید اظهار داشت: نشر دین و فرهنگ كار مشكلی است و كسانی كه مبلغ قرآن مجید هستند باید دارای اخلاقی نیكو و سعه ی صدر باشند.
 
وی همچنین بر ضرورت توجه به اخلاق نیكو در نشر دین اسلامی تاكید كرد.
 
رضا بخشایش رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در غنا نیز در این بازدید گزارشی از فعالیت های این مركز ارایه كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صالحی ، بازدید ، غنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار