حزب سلفی « النور » ، بازوی سیاسی گروه سلفی مصر چهارشنبه پس از برگزاری انتخابات درون حزبی، «یونس مخیون » را به عنوان رهبر جدید خود انتخاب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری شین هوا ، حزب سلفی « النور » ، بازوی سیاسی گروه سلفی مصر چهارشنبه پس از برگزاری انتخابات درون حزبی، «یونس مخیون » را به عنوان رهبر جدید خود انتخاب کرد.

مخیون پس از این انتخابات داخلی گفت: «ما با این انتخابات، دوره انتقالی حزب را به پایان رساندیم و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا کارهای ساختاری و نهاد سازی را آغاز کنیم.»

مخیون جایگزین «عماد عبدالغفور» رهبر سابق حزب النور شد که اخیرا به علت برخی تنش های داخلی از ریاست این حزب کناره گیری کرد و حزب جدید سلفی به نام «الوطن» را تشکیل داد.

رهبر جدید حزب النور که دندانپزشک است، از نمایندگان پارلمان منحل شده مصر بود و همچنین در مجمع قانون اساسی مصر که قانون اساسی جدید این کشور را تدوین کرد و اواخر دسامبر 2012 به تصویب رسید ، عضویت داشت.

مخیون پس از انتخابش در اظهاراتی اعلام کرد حزب وی برای شرکت در انتخابات پارلمانی که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود خود را آماده می کند. وی خاطرنشان کرد پارلمان آینده یک مأموریت تاریخی دارد.

برچسب ها: سلفی ، مصر ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار