رادیو فرهنگ همزمان با شهادت هشمتین اختر آسمان ولایت و امامت ویژه برنامه های «رضای آل محمد» و «قدمگاه» را به دوستداران اهل بیت پیشکش می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ ویژه برنامه رضای آل محمد کاری از گروه اندیشه است که جمعه  22 دی از ساعت 19:30 تا 21 به روی آنتن می رود.
امام رضا علیه‌السلام به اخلاق عالی و ممتاز، آراسته بودند، و بدین سبب دوستی عام و خاص را، به خود جلب كردند، همچنین انسانیت آن حضرت، یگانه و بی‌مانند بود، و در حقیقت تجلی روح نبوت، و مصداق رسالتی بود كه خود آن حضرت، یكی از نگهبانان و امانت‌داران و وارثان اسرار آن به شمار می‌رفت، برنامه رضای آل محمد بهانه ای دارد تا در شب شهادت آن امام همام ، سیره عملی و علمی امام رضا(ع) را شرح و تفسیر دهد.
یاسر هدایتی(کارشناس برنامه) در گفتگو با دکتر محمد زاده (استاد دانشگاه) سجایای اخلاقی آن حضرت را تحلیل و برر سی  می کند.
این برنامه به تهیه کنندگی و سردبیری امیررضا راز و با اجرای فاطمه حقیقت ناصری تهیه و تقویم شنوندگان می شود.
«قدمگاه» عنوان ویژه برنامه ای دیگر از رادیو فرهنگ در روز شهادت امام رضا (ع) است که شنبه 23 دی از ساعت 8:30 تا 9:30 پخش می شود.
علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت در این برنامه ورود امام رضا (ع) به ایران و مسیری که ایشان تا خراسان طی کردند و در آنجا به شهادت رسیدند را خواهند شنید.
در بخشی با عنوان «شرح اشتیاق» مروری بر اشعار شیخ احم جام خواهد شد و بخش هایی از آن برای علاقه مندان روایت می شود.
«شیخ احمد جام»، معروف به «ابونصر احمد ژنده پیل»، یا بطور خلاصه «ژنده پیل»، از عارفان و صوفیان به نام دوره سلجوقی (قرن ششم) بود . آثار «شیخ احمد جام» (ژنده پیل)، به زبان فارسی هستند و شامل یک رساله، شش کتاب به نثر و یک دیوان شعر می باشد.
دکتر احمد وکیلیان کارشناس فرهنگ و عامه میهمان حضوری این برنامه خواهد بود.
گفتني است؛ قدمگاه شنبه به جای برنامه هفت کوچه در گروه مطالعات فرهنگی تهیه و تدوین می شود با سردبیری و تهیه کنندگی هادی موسوی نژاد و با اجرای وجیهه حسینیان به روی انتن می رود. /ص
 
 
برچسب ها: رادیو ، فرهنگ ، قدمگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار