دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: در مورد افرادي که کاندیدا نمی‌شوند تصميم به‌خصوصي نگرفته‌ايم؛ اما اگر خاتمی، هاشمی، ناطق نوری و سید حسن خمینی کاندیداي انتخابات شوند، طبیعی است که اصلاح‌طلبان نسبت به اين افراد به اجماع خواهند رسيد.

"محمد رضا راه‌چمنی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در رابطه با فعالیت  انتخاباتي "حزب وحدت و همكاري ملی ايران"، اظهار داشت: با مشخص شدن قطعی حضور افراد به عنوان  کاندیداهای انتخاباتی فعاليت رسمي  اين حزب نيز شروع مي‌شود .

 وی در تشريح روند فعاليت‌هاي حزب تازه تاسيس وحدت ملي ايران  ، افزود: وحدت ملي حزبي مستقل از  جبهه هماهنگی اصلاحات  و جبهه  مردم سالاري است، بنابراین برای تصمیم‌گیری در رابطه با انتخابات سال آتی منتظر نظر دیگر تشکیلات  اصلاح‌طلب نبوده  و به طور مستقل روند فعاليت خود را دنبال مي‌كند.

 دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ايران تصريح كرد: در حال حاضر رايزني‌ها با مسولان و چهره‌های شاخص تاثیرگذار كشور که قصد کاندیداتوری براي رياست جمهوري ندارند با جديت دنبال مي‌شود تا راهبردهاي آنها را براي ورود به مهمترين رويداد سياسي كشور جويا شويم.

وی در رابطه با حضور خاتمي در انتخابات سال آتي گفت: در مورد افرادي که کاندیدا نمی‌شوند  تصميم به‌خصوصي نگرفته‌ايم؛ اما اگر خاتمی، هاشمی، ناطق نوری و سید حسن خمینی کاندیداي انتخابات شوند، طبیعی است که اصلاح‌طلبان نسبت به اين افراد به اجماع خواهند رسيد.

راه چمني تاكيد كرد: در شرايط حاضر بعيد است كه اين  افراد وارد عرصه انتخابات شوند و بحث در رابطه با آنها  برای تصمیم‌گیری قطعي، به مصلحت نیست.

وي در ادامه به تصميم گيري نهايي حزب وحدت و همكاري ملي براي انتخاب و معرفي كانديداي رياست جمهوري نيز اين چنين اشاره كرد: برای انتخابات ریاست‌جمهوری يازدهم، دبیر کل و هبات رئیسه شورای مرکزی یا اعضای دفتر سیاسی حزب، با کاندیداهاي قطعي دیدار می‌کنند و پس از بررسي برنامه‌هاي انتخاباتي آنها شورای مرکزی را برای رسیدن به جمع بندی كلي مطلع می‌کنند.

 دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ایران با اشاره به اینکه مبنای اقدامات حزب تصمیم شورای مرکزی است، خاطرنشان كرد: حزب وحدت و همکاری ملي هنوز وارد بحث مصداقی نشده، اما اولویت ما کاندیداهای اصلاح طلب هستند و در صورتیکه کاندیدای واجد شرایط اصلاح طلبان با معیارهای ما هم‌خوانی نداشته باشند، به سراغ کاندیدای مستقل و افراد معتدل همسو با حزب خواهيم رفت.

گفتني است؛ در آستانه انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري احزاب و تشكل‌هاي سياسي فعاليت‌هاي خود را به صورت جدي دنبال مي‌كنند و در اين ميان احزاب جديدي هم به گردونه سياسي كشور اظافه مي‌شوند كه حزب وحدت و همكاري ملي هم از اين دسته احزاب است.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، انتخابات ، خاتمی ، هاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۶ دی ۱۳۹۱
حالا کی منتظر اونا بوده!!!
آخرین اخبار