يک هيئت ايراني به سرپرستي جواد کريمي قدوسي طي سفر به عشق آباد با مقامات ترکمنستان در وزارت امور خارجه اين کشور ديدار کردند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از ترند، در جلسه تشکيل شده که با حضور مقامات جمهوري اسلامي ايران و ترکمنستان تشکيل شد، دو طرف بر گسترش همکاري هاي دو جانبه که در راستاي منافع دو ملت باشد، تاکيد کردند.

 

بر اساس اين گزارش، گسترش و بهبود روابط بين دو دولت عامل مهمي براي افزايش همکاري در حوزه هاي مختلف و تقويت روابط قديمي و دوستانه خواهد شد.

 

ايران و ترکمنستان از لحاظ جغرافيايي داراي مرزهاي مشترک هستند و از جهت درياي خزر به عنوان کشورهاي همسايه محسوب مي شوند. همچنين دو کشور از طريق چندين پروژه مشترک با يکديگر همکاري دارند؛ که دو خط لوله گاز مشترک، سد مرزي و  چندين سازه عمراني ديگر از جمله آنها هستند.

 

اين در حالي است که پروژه ساخت کريدور راه آهن شمال به جنوب، که دسترسي کشورهاي آسياي مرکزي به خليج فارس را تسهيل مي کند، در دست بررسي قرار دارد.

 

کار در حوزه نفت و گاز نيز از جمله همکاري هاي مشترک بين دو ملت است؛ به طوري که ترکمنستان از سال 1995 به استان هاي شمالي ايران گاز صادر مي کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار