مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به این‌که ترویج کتابخوانی سبب رشد فرهنگی جامعه می‌شود، گفت: خیران در ساخت کتابخانه‌های عمومی همت کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، جلسه مجمع خیران کتابخانه‌ساز چالوس در کتابخانه عمومی این شهرستان با حضور اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای مجمع خیران، اعضای انجمن و اعضای شورای شهر چالوس در کتابخانه بقیه‌الله (عج) تشکیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران درباره اهمیت مطالعه و آگاهی گفت: کلمه مطالعه در عربی به معنای درخشیدن است و در اسلام اصل بر آگاهی است و هر رفتاری که از دانش و آگاهی سرچشمه گیرد مطلوب واقع می‌شود و این مهم با مطالعه حاصل می‌شود.

محمداسماعیل امامزاده به تفاوت کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های مدارس اشاره کرد و افزود: در کتابخانه‌های عمومی به علت پالایش، انتخاب منابع و داشتن نیروهای متخصص و نحوه رده‌بندی و چیدمان موضوعی و تخصصی بر کتابخانه‌های مدارس برتری دارد.

وی با اشاره به این‌که ترویج کتابخوانی سبب رشد فرهنگی جامعه می‌شود، گفت: خیران در ساخت کتابخانه‌های عمومی همت کنند.

رئیس کتابخانه عمومی چالوس نیز در این مراسم با معرفی بخش‌ها و خدمات مختلف کتابخانه درباره اهمیت کتاب، کتابخوانی و نقش مربیان پرورشی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، خواستار تعامل بیشتر مربیان پرورشی با کتابخانه شد.

رودابه آزادیان افزود: به طور مستمر کلاس مرجع مقطع ابتدایی در کتابخانه تشکیل شود و بازدید دانش‌آموزان برای پیوند و انس با کتاب توسط مدارس پررنگ‌تر شود.

وی یادآور شد: مربیان پرورشی باید خودشان اهل مطالعه و کتابخوانی باشند تا دانش‌آموزان به تبعیت از مربیان خود به مطالعه راغب شوند.

آزادیان خاطرنشان کرد: این مجمع به ثبت رسیده و 010452239003شماره حساب مجمع خیران شهرستان بانک صادرات شعبه 17 شهریور شهرستان چالوس است.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز نیز همکاری بیشتر اعضا را خواستار شد و همکاری در مجمع خیران کتابخانه‌ساز را سعادت دانست.

حمزه‌علی شیخ‌الاسلامی از اعضای این مجمع خواست تا مبلغی را به حساب مجمع خیران واریز کنند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.