محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با یکسری جهش ها به سمت جلو و جهانی شدن ریسک بزرگی را انجام داد.

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره سی و یکم فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره در گام سی و یکم با پشت سر گذاشتن سه دهه با وجود آغاز به آغاز دهه چهارم در راستای استانداردسازی و سیر تکاملی از نظر فنی، برنامه ریزی، مدیریت و جهش های بلندی كرده است و این جهش به دلیل قدمت جشنواره ضرورتی اجتناب ناپذیر بود.
وی ادامه داد: در ادوار گذشته به دلیل وجود دیدگاه ها و سلایق مختلف شاهد افزایش تعداد جوایز و فیلم ها بودیم که به نوعی جشنواره را به حراجی برای سیمرغ ها تبدیل می کرد بنابراین ساختار جشنواره را با  مشاوره، کارشناسی و یک نقشه راهبردی مهندسی معماری تغییر دادیم.
عشیری افزود: عباسیان با انجام یک ریسک بزرگ تحول عظیمی را در جشنواره ایجاد کرد که با استقبال خوب منتقدان، هنرمندان، سینماگران و اهالی سینما روبرو شده است و در واقع 60 تا 70 عنوان جایزه در جشنواره علاوه بر کاستن شان و منزلت آن به دلیل تساهل راهیابی فیلمسازان به این عرصه دغدغه کمتری را برای سینماگران رقم می زند.
مدیر روابط عمومی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: جشنواره بین المللی فیلم فجر در میان جشنواره های دنیا با وجود آمار بالا در اهدای جوایز و حضور فیلم استثنا است اما با این حرکت در دوره سی و یکم دوباره پویایی و تحرک مضاعف را که به دنبال راهیابی آسان به جشنواره در میان فیلمسازان از بین رفته بود را به سینما باز میگرداند.
وی اظهار داشت: جشنواره سی و یکم به همین دلیل با قدری سختگیر خواهان کمک به رشد سینما است و این عرصه به عنوان یک ویترین برای سینمای ایران باید آثار شاخص و برتر را به نمایش بگذارد و در ضمن هیئت انتخاب مستقل و بدون فشار فیلم ها را انتخاب کرد.
عشیری تصریح کرد: سینماگر یا دولتی بودن یک فرد تاثیری در جشنواره ندارد زیرا در سال گذشته با وجود تعداد زیاد هنرمندان در ترکیب هیئت داوری جشنواره شاهد موفقیت چشمگیر اکران فیلم های سینمایی در طول سال نبودیم.
مدیر روابط عمومی جشنواره سی و یکم فیلم فجر بیان کرد: جشنواره امسال نسل جدیدی از سینماگران توانمند را به دنیای سینما معرفی می کند و درخشش آنان را به خوبی در این دوره شاهد خواهیم بود و یکی از کارکردهای اصلی جشنواره رصد سینمای ایران و معرفی چهره های جدید و توانمند به این عرصه بزرگ است.
مدیر روابط عمومی جشنواره سی و یکم خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کامل در راستای مجهز ساختن تمامی سالن های سینمایی به سیستم های دیجیتالی انجام شده است و حداقل در هفت تا ده استان مختلف نمایش فیلم ها به این صورت خواهد بود تا جشنواره گامی دیگر را به جلو بردارد.
شنيده ها حاكي از اين است كه فيلم هايي چون "عقاب صحر" مهرداد خوشبخت، "فرزند چهارم" وحيد موسائيان و "آسمان زرد كم عمق" بهرام توكلي در بخش سوداي سيمرغ جز فيلم هاي رزروي هستند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار