در هفته گذشته احزاب تا حدودي از رنگ و بوي انتخاباتي خود فاصله گرفته بود اما قرار نيست که هميشه اخبار داغ انتخاباتي باشد بنابراين ما طي اين گزارش سعي داريم تا اخبار مهم و خواندني هفته گذشته را که تا حدودي انتخاباتي نبود را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور کنيم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در هفته گذشته احزاب تا حدودي از رنگ و بوي انتخاباتي فاصله گرفته بود؛ طي اين گزارش سعي داريم تا اخبار مهم و خواندني هفته گذشته را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور کنيم.

بعد از اينکه چهرهاي اصلاح‌طلب و گروه‌هاي مختلف ضد انقلاب و اپوزيسيون کليد واژه "انتخابات آزاد" را مطرح کردند تحليل‌گران مختلف سياسي واکنش‌هايي را به اين اظهارات نشان ندادند.

خبرنگار ما طي گفتگويي با مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران دلايل طرح کليد واژه انتخابات آزاد را جويا شده است.

وي مي‌گويد: اصلاح‌طلبان با توجه به اینکه هیچ امیدی به پیروزی در انتخابات سال آینده ندارند، کلید واژه " انتخابات آزاد " را  در فضای سیاسی کشور بکار می‌برند تا انتخابات را به مانند سال 88 دچار انحراف کنند.

ذوالنور افزود: شاهدیم که کلید واژه "انتخابات آزاد" از سوي چهر‌ه‌های متعدد اصلاح‌طلب و افرادی چون هاشمی مطرح می‌شود تا اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده رای نیاوردند بتوانند شکست خود را گردن نظام بیاندازند و احساسات و عواطف عمومی را تحت تاثیر این موضوع قرار دهند؛ اصلاح‌طلبان درصدد هستند با بیان  كليد واژه انتخابات آزاد در راستای متهم کردن نظام و دلسرد کردن مردم وارد عمل شوند لذا انتظار می رود که مردم با هوشیاری کامل در انتخابات آتی شرکت کنند.

مردم و مسئولين در آستانه انتخابات رياست جمهوري مراقب فتنه جديد باشند

آيت‌الله حسن ممدوحي عضو مجلس خبرگان رهبري نيز طي گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: به‌ کارگيري کليد واژه انتخابات آزاد از سوي اصلاح‌طلبان نشان مي‌دهد که اين طيف سياسي در حال طراحي فتنه جديدي است لذا مسئولين بايد در اين زمينه به مردم آگاهي لازم را ارائه دهند.

وي در ادامه اين گفتگو اضافه کرد: کساني که در انتخابات سال 88 سعي کردند پايه‌هاي نظام را سست کرده و در راستاي برهم ريختن فضاي جامعه وارد عمل شوند دوباره درصدد هستند تا با به کارگيري کليد واژه‌هاي جديد فتنه ديگري را رقم بزنند؛ مردم و مسئولين بايد هوشيار بوده و در مقابله با فتنه جديد عملکرد موفقي داشته باشند.

اهداف پيدا و پنهان هاشمي از تكرار "انتخابات آزاد"
آيا رمز آشوب فتنه جديد از كليدواژه "تقلب" به "انتخابات آزاد" تغيير كرده است؟

اما بعد از موضع‌گيري‌هاي چهرهاي مختلف و تحليل‌هاي کارشناسانه آنان از اهداف مطرح کنندگان کليد واژه "انتخابات آزاد " باشگاه خبرنگاران که همواره سعي در روشنگري افکار عمومي دارد طي گزارشي مشروح به مصداقي ابعاد مختلف و اهداف ابداع و تكرار كليدواژه "انتخابات آزاد" توسط برخي چهره‌هاي خاص، اصلاح‌طلبان، جريانات ضد انقلاب و گروه‌هاي اپوزيسيون خارج‌نشين را مورد بررسي قرار داده بود.

اين گزارش در واقع مروري دارد بر  مواضع چهره‌هايي همچون خاتمي، هاشمي، موسوي خوئيني‌ها، گروه‌هاي  ضد انقلاب و اپوزيسيون درباره "انتخابات آزاد" است.

مقئمه گزارش اينگونه آغاز مي‌شود که آيا از تكرار معنادار كليدواژه "انتخابات آزاد" از سوي چهره‌هاي خاص داخلي و دشمنان نشان‌دار خارج‌نشين نمي‌توان به اين نتيجه منطقي رسيد كه "رمز آشوب" فتنه آتي كه پيش‌تر دلسوزان نظام نسبت به وقوع آن در آستانه يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري هشدار داده بودند از كليدواژه "تقلب" سال 88 به كليدواژه "انتخابات آزاد" براي انتخابات 92 تغيير كرده است؟ علت تكرار كليدواژه "انتخابات آزاد" توسط چهره‌ شاخصي مانند "هاشمي رفسنجاني" كه از ياران ديرين انقلاب محسوب مي‌شود، چيست؟!(متن مشروح گزارش باشگاه خبرنگاران)

اظهارات عجيب "حبيب‌الله عسگراولادي" درباره فتنه‌گر نبودن موسوي و کروبي، واکنش‌هاي تندي را در محافل رسانه‌اي در پي داشت.

حسن غفوري فرد" عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره اظهارنظر "حبيب‌الله عسگراولادي" درباره  "فتنه‌گر نبودن موسوی و کروبی"  گفت: عسگراولادي معتقد است سران اصلي فتنه "آمريکا و انگليس" و ساير دشمنان خارجي جمهوري اسلامي هستند و عده‌اي در داخل بازي خورده‌اند؛‌ بحث اصلي آقاي عسگراولادي اين است.

عفوري‌فرد با اعلام اينکه من نيز در اين باره با عسگراولادي هم عقيده هستم، گفت: عسگراولادي به عنوان شخصيت سياسي معتمد امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري نظر خودشان در درباره سران فتنه را اعلام کرده‌اند و اين مواضع،‌ مواضع موتلفه اسلامي نيست.

اما ديگر انبارلويي ديگر هم حزبي غفوري‌فرد در مقاله‌اي در روزنامه رسالت مواضع عسگراولادي را مرور کرده و مي‌گويد: مواضع صريح عسگر اولادي در مورد فتنه 88 از حافظه تاريخي مردم و نخبگان پاك نمي‌شود.(متن کامل مقاله انبارلويي)

نظر اصولگرایان درباره سران فتنه تغییر نکرده است/رمزگشایی از مواضع مبهم عسگراولادی

اما حمیدرضا ترقی" عضو ديگر حزب موتلفه اسلامي درباره اين اظهارنظر حبیب الله عسگراولادی (درباره "فتنه گر نبودن موسوی و کروبی") اظهار داشت: عسگراولادی در جلسات حزب هم چندین بار این مواضع را اعلام کرده بود، که البته این مواضع فراحزبی است و ربطی به موتلفه اسلامی ندارد؛ حزب نیز تاکنون هیچ بحثی درباره این موضوع نداشته است.

وی در این باره افزود: از نظر عسگراولادی فتنه گران اصلی آمریکا و بیگانگان هستند که کسی در این مورد تردید ندارد و نظر مقام معظم رهبری هم همین است.

موسوی‌خوئيني‌ها جایگاه ویژه‌ای بین اصلاح‌طلبان دارد/ در جریان اصلاحات هر کسی نظر و صدایی دارد

محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات گفتگویی را با هفته نامه مثلث انجام داده و به بیان دیدگاه های خود پرداخته است.

مهمترين محورهاي گفتگوي عارف به شرح زير است:

نگرانم فضا به سمت مشارکت حداکثری نرود/ من بهرحال به جریان اصلاح طلب وابسته هستم/اولویت کشور در حال حاضر حل مشکلات اقتصادی است/ موسوی خوئيني ها جایگاه ویژه ای در بین اصلاح طلبان دارد/ كسي نمي‌تواند رابطه بین من و خاتمی را به هم بزند.


نامه جبهه مردمي اصلاحات به رهبر معظم انقلاب/جزئيات ديدار جبهه با نمايندگان مجلس

محمد زارع فومني دبير کل جبهه مردمي اصلاحات با اعلام خبر برگزاري ديدار اعضاي شوراي مركزي جبهه مردمي اصلاحات با تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، به خبرنگار ما گفت: نامه جبهه مردمي اصلاحات تا آخر این هفته به دفتر مقام معظم رهبري ارسال خواهد شد.

اصولگريان در انتخابات آينده مراقب "جريان انحرافي" باشند

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اصناف و بازار طي گفتگويي با خبرنگار  گفت: در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده به طور حتم رقابت اصلي بین اصولگرایان بیشتر خواهد بود اما این نکته نیز حائز اهمیت است که نباید فعالیت‌های "جریان انحرافی" را نادیده گرفت.

"روحاني" بهترين گزينه براي تصدي پست رياست‌جمهوري است

"غلامعلی دهقان"سخنگوي حزب اعتدال و توسعه معتقد است که "حسن روحانی" با توجه به سابقه کاری بهترین گزینه برای تصدي پست ریاست جمهوری آینده است.(مشروح گفتگو)

نهايي شدن برنامه‌هاي كنگره حزب مردم سالاري/ خروجي شوراي هماهنگي مبناي تصميم گيري است

ميرزا بابا مطهري‌نژاد عضو شوراي مركزي حزب مردم سالاري به خبرنگار ما گفت: برنامه‌هاي كنگره حزب مردم سالاري سه شنبه هفته جاري( 19 دي‌ماه) قطعي خواهد شد.

نجفقلي حبيبي در  گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره اخبار منتشر شده در برخي رسانه‌ها مبني بر اينكه شوراي هماهنگي اصلاحات سه‌شنبه اين هفته طي جلسه‌اي اظهارات اخير "عارف" و "خاتمي" را بررسي مي‌كند، اظهار داشت: چنين مساله‌اي در دستور كار شوراي هماهنگي اصلاحات قرار ندارد و جلسه شوراي مركزي نيز امشب برگزار مي‌شود نه روز سه شنبه.

ديدار برخي كانديداهاي احتمالي با آيت‌الله مصباح/معرفي كانديداي جبهه پايداري به شوراي مركزي در بهمن ماه

حجت‌الاسلام حسين جلالي عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي به خبرنگار ما گفت: جبهه پايداري در صدد است تا بهمن‌ماه كانديداي خود را به شوراي مركزي معرفي كند و بعد از انجام بررسي‌هاي لازم اين كانديدا در معرض انتخاب مردم قرار مي‌گيرد.

وي همچنين از ديدار برخي کانديداهاي احتمالي انتخابات آتي با آيت‌اللهع مصباح خبر داده و گفت: که اين کانديداها مايل به رسانه‌اي کردن ديدار خود نبودند.

عدم ورود کارگزاران به مسائل انتخاباتي/ ديداري با ناطق نوري نداشتم

غلامحسين کرباسچي دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرنگار گفت: در حال حاضر حزب کارگزاران سازندگي براي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري هيچ‌گونه فعاليتي ندارد.

کرباسچي درباره برخي اخبار منتشر شده درباره ديدار هفتگي با ناطق نوري، گفت: علی‌رغم اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌های خبری در چند ماه اخیر، هیچگونه دیداری را در راستاي بررسي مسائل مختلف با ناطق نوری نداشتم.

در پي انتشار مجدد برخي اخبار درباره کانديداتوري حسين کمالي از سوي حزب اسلامي کار خبرنگار ما به سراغ علي حسيني سخنگوي حزب اسلامي کار رفت تا صحت و سقم اين خبر را از وي جويا شود،  حسين کمالي به عنوان نامزد انتخاباتي حزب اسلامي کار مطرح نيست و تا به اين لحظه شخص کمالي درباره ورود به انتخابات رياست جمهوري سال آينده هيچگونه تصميمي را اتخاذ نکرده است.
 
درخواست‌ها از زاکاني براي کانديداتوري افزايش يافته است

پرويز سروري قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي درباره کانديداتوري عليرضا زاکاني در انتخابات آتي رياست جمهوري، به خبرنگار ما گفت: بسياري از تشکل‌هاي دانشجويي و نيروهاي اصولگرا از زاکاني درخواست کرده‌اند تا در انتخابات آتي به عنوان کانديدا حضور يابد و زاکاني تاکنون اين درخواست‌ها را نپذيرفته است و براي حضور در انتخابات متقاعد نشده است.

زمان اعلام پاسخ وزرات کشور به درخواست شوراي هماهنگي/جزئيات جلسه شب گذشته

جلسه يکشنبه شوراي هماهنگي اصلالحات هفته گذشته برگزار شد و نجفقلي حبيبي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره جزئيات جلسه شب گذشته شوراي هماهنگي اصلاحات اظهار داشت: در جلسه شب گذشته، کارگروه‌هاي مسئول برگزاري کنگره اصلاح‌طلبان گزارش اقدامات خود را به اطلاع اعضا رساندند.

رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي اصلاحات درباره درخواست اين شورا به وزارت کشور براي برگزاري کنگره اصلاح‌طلبان، گفت: احتمالا وزارت کشور به اين زودي‌ها خبرش را مي‌دهد.

كانديداتوري خاتمي را رسما اعلام مي‌كنيم

مجيد انصاري عضو مجمع روحانیون مبارز دربار ه کانديداتوري خاتمي به خبرنگار ما گفت: اگر مجمع روحانیون مبارز درصدد باشد "‌خاتمی‌" را به عنوان نامزد مورد‌نظر خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده معرفی کند، این موضوع را به طور رسمی اعلام خواهيم كرد.

متاسفم براي رئيس‌جمهور كه به "جريان انحرافي" فرصت داده است
 
 آیت‌الله احمد علم‌الهدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره تلاش برخي براي القاي وجود انشقاق میان جریان اصولگرایی گفت: این موضوع هیچگونه پایه و اساسی ندارد و در میان جریان اصولگرایی انشقاق و نقصی وجود ندارد.

وی افزود: وجود سلایق و دیدگاه‌های متنوع در میان مجموعه اصولگرایان به معنای انشعاب نیست‌ زیرا در صورتی که طیف‌های سیاسی در درون یک جریان با یکدیگر اختلاف داشته باشند، همدیگر را نقض می‌کنند در صورتی که این موضوع در میان اصولگرایان هیچ سندیتی ندارد.

امام جمعه مشهد درباره تشکیل ائتلاف 1+2 خاطرنشان كرد: در حال حاضر آقایانی که این ائتلاف را تشکیل داده‌اند به طور قطع در مورد این ساز و کار صحبت نکرده‌اند اما بنده بر این اعتقادم که این ائتلاف، مشکل اصولگرایان را برای انتخابات آینده حل نمی‌کند.

آيت‌الله علم‌الهدی با اشاره به فعالیت‌های "جریان انحرافی" برای انتخابات سال آینده اظهار داشت: بر این باورم که نمی‌توان لفظ جریان را به این گروه نسبت داد زیرا یکسری آدم منحرف با سوءاستفاده از قدرت و متاسفانه فرصتی که رئیس‌جمهور به آنها داده است مسیر نادرست خود را طی می‌کنند که به طور حتم از سوی مردم با هیچ استقبالی مواجه نخواهد بود.

وی تصریح کرد: به طورحتم روزی که قدرت این گروه از بین برود، دیگر نمی‌تواند فعالیتی را در عرصه سیاسی کشور داشته باشد.

*جرياناتي كه پيرو روحانيت نباشند در انتخابات آينده راه به جايي نمي‌برند

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره حمایت رئیس‌جمهور از یک چهره خاص در انتخابات پیش‌رو خاطرنشان کرد: به طور حتم رئیس‌جمهور می‌تواند با توجه به زمینه‌ای که وجود دارد از یک چهره خاص در انتخابات آینده حمایت کند.

آيت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: به طور قطع جریاناتی که در انتخابات سال آینده فعالیت می‌کنند اگر پیرو جامعه روحانیت و نیروهای متدین نباشند راه به جایی نخواهند برد.

وی تصریح کرد: اصولگرایان در راستای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای سال آینده باید با یکدیگر ائتلاف كرده و در جهت كاهش تعدد و تنوع آرا در این طیف سیاسی تلاش كنند.

کانديدا نشدم که از ائتلاف حرف بزنم/همگرايي را مثبت مي‌دانم

حجت‌الاسلام پورمحمدي رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکيد بر اين مهم که هنوز تصميم قطعي براي حضور در انتخابات نگرفته‌ام، گفت: هنوز کاندیدا نشدم که از ائتلاف حرف بزنم؛ تصميم قطعي نگرفته‌ام و اين امر بستگي به مهيا شدن فضا براي بحث‌هاي انتخاباتي دارد.

حجت الاسلام چيت‌سازان به جبهه ايستادگي پیوست

ابوالقاسم رئوفيان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، در تشريح جلسه شوراي عالي جبهه ايستادگي که 19 دي ماه  برگزار شد، اظهار داشت: در اين جلسه پيوستن حجت الاسلام چيت‌سازان به عنوان عضو حقيقي به جبهه ايستادگي تصويب شد.

انتخاب هیئت رئیسه و رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاح طلبان

مجيد محتشمي سخنگوی جبهه اصلاح طلبان از انتخاب اعضای هیئت رئیسه، رئیس ستاد اتخابات ریاست جمهوری و ستاد انتخابات شوراها در این جبهه خبر داد.(مشروح گفتگوي محتشمي)

خاتمي حق ورود به صحنه سياسي كشور را ندارد

حجت‌الاسلام جعفر شجوني عضو حزب موتلفه اسلامي در پي شنيده شدن زمزمه‌هاي حضور خاتمي در انتخابات به خبرنگار ما گفت: خاتمي به خاطر اقداماتي که در جريان فتنه سال 88 انجام داده است حق ورود به فضاي سياسي کشور را ندارد.(1)

اولين مراسم سالگرد "شهيد مصطفي احمدي روشن" و "شهيد رضا قشقايي" با حضور شخصيت‌هاي برجسته سياسي کشور برگزار شد.

شايان ذکر است در اين مراسم چهره‌هايي چون محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، رحيميان رئيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي، سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت خارجه، کامران باقري لنکراني سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي، عباس اميري‌فر، حجت الاسلام نبويان عضو جبهه پايداري، حجت‌الاسلام حميد رسايي، فريدون عباسي و تني چند از چهره‌هاي سياسي و لشکري و همچنين همسر شهيد شهرياري و خانواده شهيد احمدي روشن حضور دارند.

دليل عدم حضور "الهام" در جبهه پايداري از زبان سخنگو/ روي گزينه خاصي به نتيجه نرسيديم


 کامران باقري لنکراني سخنگوي جبهه پايداري گفت: بنا بر تصميمي که در جبهه پايداري گرفته شده است کساني که عضو شوراي مرکزي اين جبهه هستند نبايد در پست‌هاي دولتي حضور داشته باشند. (مشروح گفتگو )

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار