عضو شوراي مرکزي جبهه ايستادگي گفت:ائتلاف 1+2 به دلیل اینکه ائتلاف کانديدا با يکديگر است داراي اشکال ساختاري است در ائتلاف‌ها نباید افراد در معرض کاندیداتوری محور ائتلاف قرار گیرند.

ابوالقاسم رئوفيان در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در تشريح جلسه شوراي عالي جبهه ايستادگي که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: در اين جلسه پيوستن حجت الاسلام چيت‌سازان به عنوان عضو حقيقي به جبهه ايستادگي تصويب شد.

عضو شوراي مرکزي جبهه ايستادگي بيان کرد: در رابطه با ائتلاف 1+2 در اين جلسات به بحث نشستيم و جبهه اين مدل را به دلیل اینکه ائتلاف کانديدا با يکديگر است داراي اشکال ساختاري مي‌داند.

وي در ادامه افزود: در مدل 1+2 طرفين ائتلاف همگي در معرض راي هستند، در صورتيکه بايد در ائتلاف‌ها محور افرادي باشند که در معرض راي قرار نگرفته و بناي کانديداتوري در انتخابات را نداشته باشند و طرف ديگر ائتلاف نامزدهاي انتخابات قرار گیرند.

رئوفيان با بيان اينکه جبهه ايستادگي معتقد است که بايد براساس شاخص‌ها انتخاب اصلح صورت گيرد، اظهار داشت: با تمامي نامزدهاي احتمالي که حضورشان در انتخابات قطعيت پيدا کند، بر طبق جدول شاخص‌ها با آنها ديدار و گفتگو مي‌کنيم و بر حسب مباحث مطرح شده به آنها امتياز خواهيم داد.

وي در رابطه با ديدار با محسن رضايي گفت: اگر محسن رضايي حضور قطعي خود را در عرصه رقابت انتخاباتي اعلام کند با وي در راستاي انتخابات نيز ديدار خواهيم کرد.

دبير کل حزب ايران زمين با اشاره به بحث وحدت اصولگرايان که در جلسه امروز جبهه ايستادگي مطرح شد بيان کرد: از جمله تصميم‌ها درجهت تلاش براي وحدت اصولگرايان وحدت بين جبهه‌اي بود، که اولين قدم آن ديدار با جبهه پيروان است که مورد تاکيد اعضا نيز قرار گرفته است.

وي افزود: تجربه‌هاي گذشته نشان داده اجماع بر سر يک نفر در جبهه اصولگرايي صورت نمي‌گيرد، لذا وحدت بايد بر پايه استراتژي حضور حداکثري مردم، رعايت منشور اخلاقي در انتخابات و تعهد همگان به رعايت اصول رقابتي و قواعد بازي ، پرهيز از هرگونه تخريب و همچنين وحدت بر سر استقبال از حضور اصلاح طلبان در عرصه رقابت با حفظ اصول و رعايت خط قرمزها باشد.

عضو شوراي مرکزي جبهه ايستادگي خاطرنشان کرد: وحدت بين احزاب اصولگرا را مقدم بر وحدت بين کانديداها و نامزدهاي اصولگرايي مي‌دانيم.


برچسب ها: اصولگرا ، ائتلاف ، جلسات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار