مدیر‌کل دفتر مدیریت بحران خراسان شمالی بیشترین آسیب حوادث طبیعی استان در امسال را مربوط به بجنورد دانست.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید علی میرکریمی امروز در بجنورد اظهار کرد: سیل بیشترین این حوادث بوده که به اراضی کشاورزی،باغ،دام و طیور،مسکونی ،ابنیه و منابع آب خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه مجموع خسارات‌های وارد شده از بروز حوادث طبیعی امسال در استان افزون بر689میلیارد ریال بوده است تصریح کرد:بخش عمده‌ای از این خسارت‌ها در شهرستان بجنورد روی داده است.

میرکریمی در عین حال بر گسترش فرهنگ بیمه در استان برای جبران خسارت‌ها تاکید کرد و گفت:رسانه‌ها با فرهنگ سازی در این زمینه نقش کلیدی دارند.

وی با اشاره به اینکه با گسترش بیمه در واقع مدیریت مناسب بلایای طبیعی صورت گرفته است تصریح کرد:این امر سبب کاهش خسارت  بخش‌های مختلف به ویژه محصولات کشاورزی می‌شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران خراسان شمالی  از طبیعت به عنوان بستر حیات بشر و فعالیت‌های اقتصادی به ویژه امور کشاورزی مورد بهره برداری انسان یاد کرد و گفت: متأسفانه گاهی عرصه برخی بلایا و اتفاقات طبیعی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: بی تردید این حوادث طبیعی همواره به عنوان تهدیدی جدی برای تولید و اقتصاد مطرح شده‌اند که با مدیریت علمی و صحیح و انجام فعالیت‌های پیشگیرانه‌ می‌توان ضمن غلبه بر این بحران‌های طبیعی آن‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

میرکریمی بروز حوادثی چون سیل، زلزله، صاعقه، تگرگ، سرما، یخبندان، خشکسالی و شیوع آفات و بیماری‌های نباتی و دامی را  از جمله بلایای طبیعی خواند که باید با گسترش فرهنگ بیمه برای کاهش خسارات از هم اکنون تدبیر کرد.

وی یاد آور شد:بی تردید یکی ازمهمترین و مؤثرترین راهکار پیشگیری از کاهش اثرات بلایای طبیعی انجام عملیات بیمه به ویژه در بخش کشاورزی است./ج1

برچسب ها: بجنورد ، سیل ، یخبندان ، تگرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.