محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با تدوین طرح کلان مدیرت جامع بحران استان، این طرح رابه همراه تحلیل های علمی و عملیاتی درآینده نزدیک به استانداری اصفهان ارائه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان رئیس پژوهشکده آب وفاضلاب دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبرگفت: طرح کلان پژوهشی مدیرت جامع بحران استان اصفهان از اواخر سال 1388 به این دانشگاه ابلاغ شد که پس از قریب به سه سال تحقیقات گسترده ومستمر، هم اینک مراحل پایانی تدوین را پشت سر می گذارد.

دکتر حمیدرضا صفوی به جایگاه مهم استان اصفهان درکشور اشاره وتصریح کرد: باتوجه به ظرفیت های اقلیمی و جغرافیایی، عبور خطوط اصلی گاز وراه های شریانی از این استان و نیز ویژگی های علمی، فرهنگی و صنعتی استان اصفهان درکشور، این طرح بر مبنای مطالعاتی گسترده وعلمی به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شد.

وی افزود: با توجه به نیازمندی ابعاد گوناگون تحقیقات این طرح کلان به مشاوره و تحقیق متخصصان رشته های گوناگون و آشنا به بحران های مختلف، بیش از 70 عضوهیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ودیگر دانشگاه های استان به همراه قریب به50 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در طراحی و تدوین این طرح مشارکت داشتند.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر پوشش گسترده طرح مدیرت جامع بحران استان بر نقاط مختلف استان اصفهان اضافه کرد: ازمیان 43 نوع بحران تجربه شده در سراسر دنیا، در ایران تاکنون 38 نوع بحران به وقوع پیوسته که از این تعداد، 26 بحران نیز در استان اصفهان تجربه شده است.

صفوی افزود: مجموع بحران های مطالعه شده در این تحقیقات در سه دسته اصلی شامل بحران های با منشأ اقلیمی یا هواشناسی، بحران های ناشی از تغییرات ژئوتکنیکی وبحران های انسان ساخت که ناشي از دخالت انسان ها در بخش های مختلف زیست محیطی است، تقسیم بندی شده است./ع

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.