رئیس اداره ثبت احوال چایپاره گفت: سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته میزان ازدواج در چایپاره هفت ممیز پنج درصد کاهش یافته است.

عیوض ماکویی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در 9 ماه سال جاری در این شهرستان 803 مورد ولادت، 266 مورد فوت، 644 مورد ازدواج و 46 مورد طلاق رخ داده است.

وی با اشاره به تغییرات این آمار در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، تصریح کرد: میزان ازدواج در سال جاری سه ممیز دو درصد افزایش، میزان فوت شش ممیز چهار درصد افزایش و میزان ازدواج هفت ممیز پنج درصد کاهش یافته است.

ماکویی با اشاره به افزایش میزان طلاق در این شهرستان، افزود: میزان طلاق نیز در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 48 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی به ثبت الکترونیکی اسناد سجلی در اداره ثبت احوال چایپاره اشاره کرد و گفت: تاکنون در این اداره بیش از 21 هزار و 500 سند سجلی به صورت الکترونیکی بایگانی شد و بیش از 84 هزار سند دیگر نیز در حال آرشیو شدن است که تا یک ماه دیگر تمام آن‌ها به صورت الکترونیکی آرشیو می‌شود.

رئیس اداره ثبت احوال چایپاره به بیشترین فراوانی نام‌های پسرانه و دخترانه در این شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: در 9 ماه امسال نام‌های ابوالفضل و فاطمه بیشترین نام انتخابی والدین چایپاره را به خود اختصاص داده‌اند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.