روزنه های قانونی درون نظام سیاسی آمریکا به ثروتمندان و قدرتمندان اجازه می دهد که به غارت و چپاول بدون ترس از نظارت نهاد و یا اقتدار قانونی دستگاه قضائی ادامه دهند و همين روزنه ها، خود راه را براي ادامه فساد در ميان اين قشر مي گشايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از كرسنت آنلاين، فساد عمیقا در فرهنگ سیاسی آمریکا ریشه دارد و بعنوان یک هنجار از سوی جامعه آمریکائی پذیرفته شده است. حتی زمانی که گروهی تصمیم می گیرد که ریشه های فساد را نشان دهد و در مقابل آن احساس مسئولیت می کند چنین اطلاعات بصورت اندک بازتاب داده می شوند. سال 2012 نیز از این امر مستثنی نبود.  
 
سازمان غیر دولتی آمریکائی "شهروندان برای مسئولیت پذیری و اخلاق در واشنگتن" در گزارشی که در پایان سال 2012 منتشر نمود فهرستی از رسوایی های سیاسی مهم در آمریکا را برشمرد. در فهرست این سازمان "فسادهای کثیف سال 2012 فساد در میان نمایندگان کنگره، مخفی نمودن فعالیت های ادارات دولتی" را شامل می شدند. در این میان بزرگترین رسوایی ها را میلیونرها، شرکت های تجاری و سازمان مردم نهاد سایه ای انجام داده بودند که در انتخابات آمریکا سعی نمودند تا رای مردم را بخرند." 

علیرغم آنکه در کشورهایی با حاکمیت استبدادی که رهبرانشان عروسک های خیمه شب بازی آمریکا هستند، همچون آذربایجان تحت نفوذ علی اف و اردن تحت زمامداری ملک عبدالله از روش هایی بدوی برای تقلب در انتخابات استفاده می شود، در آمریکا این عمل زیرکانه تر انجام می شود. مطابق گزارش سازمان غیر دولتی مذکور در فاصله انتخابات سال 2012 میلادی در آمریکا "مقامات دولتی ساعت انتخابات را کاهش دادند و بسیاری از رای دهندگان را به بهانه عدم داشتن هویت قابل قبول از رای دادن بازداشتند. بسیاری از سیاستمداران جمهوریخواه متوجه شده بودند که بطور خاص در ایالات فلوریدا و پنسیلوانیا اعمال چنین تغییراتی از سوی دموکرات ها و برای سرکوب آنان انجام شده است." 

 میزان سوء استفاده از قدرت توسط حاکمان آمریکا کمتر از متحدان مستبدشان در آسیای مرکزی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیست.

در گزارش مذکور آمده است "سناتور "مایکل گریم" از سوی دادگاه متهم شده که از پیروان یک خاخام یهودی در نیویورک خواسته تا به کارزار وی کمک کنند در حالی که طبق قانون آمریکا این عملی غیر قانونی است و نمی توان از شهروندان خارجی کمکی دریافت کرد. او به سرمایه گذاران اصلی کارزارش وعده داده بود که برای آنان گرین کارت (کارت سبز برای اقامت دائم در آمریکا) خواهد داد. تحقیقات بعدی نشان داد که وی با یک صاحب رستوران که در جرائم سازماندهی شده دست داشته رابطه داشته است. علیرغم وارد شدن تمامی اتهامات بر وی سناتور گریم بار دیگر در ماه نوامبر انتخاب شد."  
 
 میزان بربریت جاری در آمریکا بنظر می رسد فراتر از هر دیکتاتوری دیگری است. در این گزارش همچنین بدرستی اشاره شده که "اعضای کنگره نگرات پرتگاه مالی آمریکا و وقت تلف کردن دولت آن کشور نسبت به این موضوع و عدم اتخاذ تصمیمات صحیح در این باره هستند. برای مثال، "هال راجرز" به ارتش آمریکا دستور داده تا حداقل 17 میلیون دلار برای خرید بالگردهای گران قیمت هزینه کنند."  
 
نکته جالب توجه آنست که چنین سوء استفاده هایی از قدرت به ندرت در آمریکا بیان می شوند و عاملان آن نیز بندرت پیش از برگزاری دادگاه مورد پرسش قرار می گیرند. این مسئله نشان می دهد که روزنه های قانونی درون نظام سیاسی آمریکا به ثروتمندان و قدرتمندان اجازه می دهد که به غارت و چپاول بدون ترس از نظارت نهاد و یا اقتدار قانونی دستگاه قضائی ادامه دهند. برای مثال خطاهای فاحشی که نمی اوانند نادیده گرفته شوند از سوی رئیس جمهور بخشیده می شوند.  

برچسب ها: فساد ، کثیف ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار