استاندار اردبیل گفت: با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط موانع دست و پاگیر که برای برداشت‌کنندگان معادن مشکلات و دغدغه‌هایی را به وجود آورده باید به سرعت برطرف شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد  در جلسه کمیته شن و ماسه و بررسی مشکلات بخش خصوصی افزود: ما باید در حد توان تلاش کنیم تا مشکلات و موانع برداشت شن و ماسه بر فعالان این حوزه برطرف شود در حالی که همه ما تابع قانون هستیم و تا جایی که اختیارات به ما اجازه می‌دهد باید مشکلات فعالان این بخش به سرعت برطرف شود.

وی به برداشت‌های غیراصولی و غیرمجاز که گاه وضعیت وحشتناک زیست محیطی را سبب شده است اشاره کرد و گفت: در برداشت شن و ماسه و دیگر معادن نباید زیبایی‌های زیست محیطی و اصول و قواعد آن زیر پا گذاشته شود و یا نسبت به آن بی‌توجهی‌ها روا داشته شود.

نیکزاد افزود: برداشت معادن در اراضی که صاحبان آن دارای اسناد رسمی نبوده و یا صاحب نسق هستند باید با مراجعه به دفترخانه‌های معتبر تعهد بدهند تا در صورت مدعی بودن افراد دیگر برای اراضی یاد شده پاسخگوی آنها باشند.

استاندار اردبیل مه گفت: در افق 20 ساله 300 هکتار زمین درجه سه به پایین شناسایی شده تا در اختیار برداشت کنندگان شن و ماسه قرار گیرد تا بتوانند با دغدغه‌ای کمتر شن و ماسه مورد نیاز خود را برداشت کنند./ب

برچسب ها: اردبیل ، برداشت ، از ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.