نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: مشکل محوری‌مان در کشور اشتغال است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، آیت‌الله نورالله طبرسی شامگاه یکشنبه در دیدار با رؤسا، ائمه جماعت و کارکنان فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های استان مازندران اظهار داشت: در اسلام از زمان رسول الله(ص) تا ائمه مسئله اشتغال مطرح بود و ائمه شاغل بودند و از بیت‌المال استفاده نمی‌کردند.

وی افزود: فلسفه وجودی فنی و حرفه‌ای از زمانی که پایه‌گذاری شد دانش و فن را در یک مدت کوتاهی آموزش دهند تا برای اشتغال جذب شوند.

طبرسی با بیان اینکه اشتغال پایدار در جامعه کم است، تصریح کرد: بدون اشتغال هیچ جامعه‌ای به جایی نمی‌رسد برای ایجاد اشتغال اقدام به اعطای وام کردند که به دلیل نبود نظارت پول زیادی مصرف شد و بیکاران جامعه به وامدار بیکار تبدیل شدند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با عنوان اینکه بعد از 33 سال مشکل محوری ما اشتغال است، تاکید کرد: انسانی که شغل نداشته باشد نمی‌تواند خود را از نظر شرعی و اجتماعی حفظ کند و دین خود را زیر پا می‌گذارد و به دزدی و خیانت و فحشا روی می‌آورد.

وی گفت: بر اساس آمار سال گذشته 8 هزار نامه و 40 هزار تلفن به دفتر مقام معظم رهبری در مازندران شده است، این رقم خیلی زیاد است و این نشان‌دهنده مشکلات زیاد مردم است و مردم که از اداره‌ها سرخورده می‌شوند به ما روی می‌آورند و مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود.

طبرسی با تاکید بر اینکه باید جامعه پویا، فعال و پرتلاش داشته باشیم، یادآور شد: یکی از ترفندهای دشمنان بی‌انگیزه کردن جوانان است و آنها برای درازمدت برای جوانان برنامه‌ریزی کرده‌اند و می‌خواهند بافت جامعه را عوض کنند تا جوانان با نظام بریدگی پیدا کنند و این بی‌حجابی‌ها و اعتیاد 20 سال آینده خودش را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه این است همه به دنبال کار تعریف شده هستند. در کشورهای دیگر این‌طور نیست و ما باید برای ترقی و تکامل کار کنیم و نباید کار برای ما ننگ و عار باشد.

وی با بیان اینکه ائمه جماعت و کارکنان فنی و حرفه‌ای سربازان عقیدتی انقلاب هستید، بیان کرد: باید برای حفظ و نگهداری انقلاب باید ایجاد اشتغال و خدمت‌رسانی کنیم چون ایجاد اشتغال پیشگیری از خیلی از مفاسد است و مسئولان گره کور اشتغال را باز کنند و جامعه را به سرزندگی و بالندگی سوق دهند.

 در پایان مراسم به متولیان در اقامه نماز و احیای امر به معروف توسط نماینده ولی فقیه در مازندران اهدا شد./ج1

برچسب ها: انقلاب ، متولی ، جامعه ، ترقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.