به نفرات برتر هر رشته جوايز نقدی و غير نقدی از جمله هزينه حج عمره اهدا می‌شود و نفرات اول رشته قرائت و حفظ به مسابقات بين‌المللی قرآن كريم ساير كشورها اعزام خواهند شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رشد روزافزون گرایش به اسلام موضوعی نیست که رسانه ها و دولتهای غربی بتوانند آنرا کتمان کنند و اکنون مسلمانان قاره سبز به چنان جایگاهی رسیده اند که اولين دوره مسابقات اروپايی قرآن كريم در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهيم قرآن كريم، اذان و تواشيح، اسفندماه سال جاری در آلمان برگزار می‌شود.

اولين دوره مسابقات قرآن كريم اروپا در رشته‌ های قرائت قرآن (برادران)، حفظ قرآن (برادران و خواهران)، ترتيل (خواهران)، مفاهيم قرآن (برادران و خواهران)، اذان (برادران) و تواشيح (برادران) در دو رده سنی زير 16 سال و بالای 16 سال برگزار خواهد شد.

اين مسابقات با هدف نشر و ترويج فرهنگ و معارف قرآن كريم، زمينه ‌سازی رشد و شكوفايی نخبگان قرآنی، انس هرچه بيشتر قاريان و حافظان قرآن كريم با كلام وحی، ايجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا و انتقال تجربيات قاريان و حافظان ممتاز به يكديگر برگزار می ‌شود.در رشته قرائت، آشنايی با قواعد تجويد، صوت و لحن قرآن كريم و توانايی در قرائت با رعايت قواعد تلاوت به روايت حفص از عاصم، مورد ارزيابی قرار خواهد گرفت .



رشته حفظ قرآن در دو گروه نوجوانان (حفظ جزء 30) و بزرگسالان(حفظ 30 جزء، 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء) برگزار خواهد شد و كليه مسلمانان ساكن در اروپا از مذاهب مختلف اسلامی، بدون محدوديت سنی می‌توانند در اين مسابقات شركت كنند.

به نفرات برتر هر رشته جوايز نقدی و غير نقدی از جمله هزينه حج عمره اهدا می‌شود. همچنين نفرات اول رشته قرائت و حفظ به مسابقات بين‌المللی قرآن كريم ساير كشورها اعزام خواهند شد. اين مسابقات با حضور داوران و اساتيد بين‌المللی قرآن كريم برگزار می‌شود و در حاشيه مسابقات برنامه‌های آموزشی و محفل انس با قرآن نيز اجرا خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار