رسانه های امریکا از تصمیم باراک اوباما برای معرفی "چاک هگل" سناتور سابق، در سمت وزیر دفاع جدید این کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار است باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا روز دوشنبه چاک هگل را برای جانشینی لئون پانتا معرفی کند.

هگل شصت و شش ساله، بین سالهای 1997 تا 2009 عضو مجلس سنای امریکا از ایالت نبراسکا، در مرکز امریکا بوده و اینک ریاست شورای اطلاعات، نهادی وابسته به کاخ سفید را به عهده دارد.

وی همچنین کهنه سربازی است که پس از شرکت در جنگ ویتنام مدالهای بسیاری را از آن خود کرد. جمهوری خواهان همواره از او به دلیل همراهی نکردن با سیاستهای خارجی دیگر هم حزبی هایش انتقاد می کنند، به ویژه هنگامی که هاگل راهبرد جرج دبلیو بوش، رئیس جمهوری پیشین امریکا را در خصوص عراق به باد انتقاد گرفت.

طی هفته های اخیر، چند تن از اعضای با نفوذ حزب جمهوری خواه تلاش کرده اند مانع از انتخاب این جمهوری خواه میانه رو به عنوان وزیر دفاع جدید امریکا شوند. اتهامی که آنان علیه وی مطرح می کنند، این است که هاگل از اسرائیل حمایت بی قید و شرط نکرده و حتی با اعمال تحریم علیه ایران مخالفت کرده است.

سناتور جمهوری خواه، لیندسی گراهام بر این باور است که در صورت تصدی پنتاگون توسط هگل، او دشمن ترین وزیر دفاع امریکا با اسرائیل در طول تاریخ خواهد بود.

باراک اوباما برای به دست آوردن شصت رای مورد نیاز برای نهایی شدن وزیر پیشنهادی اش، تنها به چند رای موافق دیگر نیاز دارد.
برچسب ها: هاگل ، وزیر دفاع ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار