مدير عامل شهر جديد پرديس اعلام کرد: خرید و فروش مسکن مهر حتی برای واحدهای مسکونی دارای سند هم در شهر پرديس ممنوع است.

 گزارش ميداني خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران از وضعيت بازار خريد و فروش مسکن مهر حاکي از آن است که با وجود غير قانوني بودن خريد و فروش مسکن مهر اما همچنان اين خريد و فروش ها به صورت آزاد در حال انجام است.
 
بر اساس اين گزارش؛ يكي از بنگاه داران واقع در منطقه پرديس با بيان اينكه خريد وفروش مسكن مهر در اين منطقه به صورت آزاد انجام مي شود،افزود: سندهاي واحدهاي مسكن مهر در شهر جديد پرديس هنوز صادر نشده  اما به صورت قولنامه اي انجام مي دهيم.

اين بنگاه دار اضافه کرد: قيمت اين واحدها بيش از مسكن مهر است به طوريکه واحدي 70 متري با قيمت 85 تا 95 ميليون تومان به فروش مي رسد.

يكي ديگر از مشاوران املاك واقع در منطقه پرند با باين اينكه خريدو فروش واحدهاي مسكن مهر  غير قانوني است گفت: اما خريدو فروش اين واحدها آزاد و به راحتي انجام ميشود.

يكي ديگر از مشاوران  املاك واقع در منطقه پرديس با بيان اينكه خريد وفروش مسكن مهر انجام ميشود گفت: اين خريد فروش با وجود غير قانوني بودن آن به راحتي انجام مي شود.

بنابر  اين گزارش يکي از منابع آگاه وزارت راه و شهرسازي به خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بابيان اينكه من منكر خريد وفروش مسكن مهر در اين مناطق نيستم ،گفت: خريد وفروش واحدهاي مسكن مهر در اين مناطق به صورت قولنامه اي انجام ميشود.

وي ادامه داد: طبق مصوبات انجام شده خريد و فروش واحدهاي مسكن مهر تنها براي كساني كه شرايط مسكن مهر را دارند امكان پذير است.

اين مسئول با اشاره به اينكه خريد وفروش واحدهاي مسكن مهر در زمين هاي 99 ساله رسمي نيست، افزود: تازماني كه اسنادي براي اين واحدها صادر نشده ، امكان خريد وفروش مسكن مهر وجود ندارد.

وي در ادامه تصريح كرد: بسياري از متقاضيان مسكن مهر زماني كه به پول احتياج دارند  واحدهاي خود را به صورت قولنامه اي و با تفاهم بين خريدار و فروشنده به فروش مي رسانند.

اين مسئول در ادامه توضيح داد: دامن زدن به مسائل خريد وفروش واحدهاي مسكن موجب افزايش دلان بازي در بازار مسكن مهر مي شود.

 براساس اين گزارش خريد فروش مسكن مهر در حال حاضر مانند خريد وفروش وام مسكن تبديل به معضلي شده كه كمتر كسي مي تواند جلودار آن باشد.

 **حذف متقاضي با خريد و فروش امتياز مسکن مهر

براساس اين گزارش، مهدي هدايت مدير عامل شهر جديد پرديس در ادامه توضيح داد: خريد و فروش امتياز مسکن مهر تابع شرايط خاص و ميان واجدان شرايط مسکن مهر است و فروش آن به افراد ديگر در بنگاه هاي مشاور املاک و مسکن غيرقانوني است و با هر موردي که مشاهده شود برخورد و امتياز مسکن مهر را حذف خواهيم کرد.

هدايت تاکيد کرد: نظارت کاملي بر روند ساخت و ساز و مسايل بازار مسکن مهر در پرديس صورت مي گيرد و از شهروندان مي خواهيم وارد داد و ستدهاي غيرقانوني و نامطمئن نشوند چرا که حتما متضرر خواهند شد و در هر زمان که اين موضوع مشخص شود بلافاصله امتياز مسکن مهر را لغو خواهيم کرد.

**خريدو فروش مسكن مهر تنها با سند اعياني

مدیر عامل شهر جدید پرند گفت: ساکنان مسکن مهر تنها می توانند سند اعیانی مسکن خود را به متقاضیان دارای شرایط مسکن را واگذار کنند.

چاغروندی با بیان این که خرید و فروش مسکن با شرایط موجود امکان پذیر نیست گفت: در صورتی سند اعیانی ملک اخذ و دفترچه تخصیص اقساط را تحویل گرفته و به عنوان صاحب مسکن شناخته شود امکان خرید و فروش برای متقاضی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضی تنها می‌تواند سند اعیانی ملک خود را به متقاضی دیگر که شرایط مسکن مهر را دارد واگذار کنند. تنها متقاضیانی که فرم (ج) آنها سبز باشد امکان خرید واحدهای مسکن را از مالکان مسکن مهر دارند.
 
مدیر عامل شهر جدید پرند در ادامه یادآور شد: خرید و فروش واحدهای مسکن مهر تنها باید با هماهنگی مدیران شهرهای جدید و مسئولان صورت گیرد.

براساس اين گزارش در حالي كه خريد و فروش مسكن مهر از سوي تمامي مسئولان منع شده اما دلالان فرصت را غنيمت شمرده و بر اين بازار احاطه يافته و با آزادي عمل دست به خريد فروش مسكن مهر  مي زنند./س

گزارش از محبوبه كباري
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار