نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: استان فارس با نرخ بیکاری 21.2 درصد بعنوان استان اول در نرخ بیکاری نیازمند سرمایه‌گذاری شرکت‌های توسعه وابسته به وزارتخانه و نهادهای سرمایه‌گذاری بخش عمومی و غیردولتی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بهارستان در نطق میان دستور خود گفت: با توجه به اینکه چندماهی به پایان کار دولت دهم باقی نمانده است استفاده از نیروهای جدید در مسئولیت ها فرصت و مجال تسلط به حوزه کاری را فراهم نمی کند لذا انتظار براین است که دولت از تغییر و جابجایی مدیران اجتناب کرده و باعث تعطیلی و رکود کارها نشود.

وی در ادامه افزود: هرچند حضور دولت برای افتتاح طرح ها و پروژه ها مفید است اما در شرایط فعلی که کشور در شرایط تحریم بوده و بنگاه های اقتصادی گرفتار مشکلات هستند انتظار این است که دولت برای حل مشکلات این واحدها وقت و توان کافی گذاشته و بیشتر وقت خود را صرف ایجاد هماهنگی بین وزارت خانه ها برای حمایت از تولید نماید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نامگذاری سال جاری اظهار داشت: درسال حمایت از تولید ملی کمترین انتظار از دولت رفع موانع اداری تولید و کمک به بهبودی فضای کسب و کار است، انتخاب استراتژی اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از فشارهای تحریم ها ایجاب می کند که با توجه بیشتری به مردمی شدن اقتصاد و حذف موانع اداری شود، در این راستا پیشنهاد می گردد شورای عالی اداری برای حذف رویه های غیرضروری اقدام و دولت برای شفاف شدن قوانین و حذف موانع پیش روی تولیدکنندگان لایحه ارائه کند.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: درسال جاری و سال آینده که با محدودیت منابع درآمد نفتی مواجه هستیم راهی جز جستجوی روش های مبتکرانه و جدید برای تأمین مالی طرح های عمرانی نداریم لذا انتظار براین است که دولت برای استفاده از روش های جدید تمام توان کارشناسی و تخصصی کشور را مورد استفاده قرار دهد.

قادری در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که دولت توان مالی لازم برای پرداخت حقوق و اضافه کاری کارکنان ندادند استخدام بیش از 120 هزار نفر حتی اگر قانونی باشد از چه محلی قرار است تأمین مالی شود آیا بهتر نیست به جای توسعه تشکیلاتی فکری برای اصلاح سیستم اداری و کوچک شدن بدنه دولت بنماییم؟

 نماینده مردم شیراز در ادامه به مباحث حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: از اقدام دولت در اعلام استان فارس بعنوان یکی از استان های متأثر از خشکسالی در سال گذشته و سالهای قبل تشکر نموده و انتظار داریم که دولت در پرداخت خسارات وارده به کشاورزان درسال گذشته تسریع بیشتری بعمل آورد.

قادری ادامه داد: فارس با نرخ بیکاری 21.2 دهم درصد به عنوان استان اول در نرخ بیکاری نیازمند سرمایه گذاری شرکت های توسعه وابسته به وزارتخانه و نهادهای سرمایه گذاری بخش عمومی غیردولتی است که در این رابطه برای همکاری با همه دستگاه های سرمایه گذار ملی در استان فارس اعلام آمادگی نموده و انتظار بر این است که این دستگاه ها در توزیع فرصت های سرمایه گذاری عدالت اجتماعی را رعایت نمایند.

نماینده مردم شیراز در ادامه اظهار داشت: در شرایطی که استان فارس از نظر برخورداری از معادن یکی از استان های غنی و برخوردار است وزارت صنایع برای شناسایی و تهیه نقشه های معدنی استان اقدامی ننموده و انتظار براین است که دولت برای مطالعه معادن استان فارس بودجه کافی منظور نماید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به طرح دولت درا نتقال آب از دریای خزر و خلیج فارس به استان های مرکزی کشور اظهار داشت: جا دارد که انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس که برخی از شهرستان های آن تنها 25 تا 27 کیلومتر با خلیج فارس فاصله دارند به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شیراز در ادامه به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این استان اشاره کرد و گفت: از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در کم لطفی به احداث خطوط ریلی و جاده ای فارس شدیدا گله مند هستیم علی رغم پیگیری جدی برای تکمیل حلقه اول کمربندی شیراز هنوز مشکل این کمربندی حل نشده است.

وی ادامه داد: خط ریلی شیراز اصفهان نیز با گذشت بیش از 2 سال از افتتاح آن هنوز مشکلات جدی دارد و هنوز بین شیراز و مراکز استان ها راه مناسبی وجود ندارد و برای حل مشکل خطوط ریلی بین شیراز و مراکز استان ها پیگیری جدی بعمل نمی آید.

قادری در ادامه تصریح کرد: از دولتی که داعیه عدالت محوری دارد بی عدالتی در تهیه و اجرای مصوبات سفرهای دولت در استان ها دور از انتظار است.

وی در ادامه اظهار داشت: درحالی که ارزش ریالی مصوبات سفرمقام معظم رهبری به فارس تنها 2.5 درصد ارزش ریالی مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است و سه سال از این سفر به استان فارس می گذرد اما هنوز بخشی از مصوبات این سفر در استان فارس اجرایی نشده و هرسال در تخصیص اعتبارات سفر معظم له به فارس این استان مورد بی مهری قرار می گیرد.

وی در خاتمه اعلام داشت: از وزارت نیرو انتظار داریم در اعلام سهم فارس از تخصیص منابع آبی رودخانه های مشترک با سایر استان ها تسریع لازم را بعمل آورده و در اعلام تخصیص آب از سد تنگه سرخ بشار همکاری لازم را مبذول كند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: قادری ، بیکاری ، فارس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار