سامان قطبی، مدیرعامل شبکه شاپرک، از زاویه کسب‌‌و‌کار به شبکه جدید نگاه کرده است.به گفته او شبکه جدید اطلاعات مردم را حفظ می‌کند و این شبکه هیچ ربطی به موضوع مالیات بر ارزش افزوده ندارد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ،‌سامان قطبی، مدیرعامل شبکه شاپرک، از زاویه کسب‌‌و‌کار به شبکه جدید نگاه کرده است.به گفته او شبکه جدید اطلاعات مردم را حفظ می‌کند و این شبکه هیچ ربطی به موضوع مالیات بر ارزش افزوده ندارد.
 

او می‌گوید: وقتی یك زیرساخت نظم و قاعده خودش را بگیرد، مسلما پاسخگو هم هست ما پاسخگو هستیم كه كسبه محترم با خیال راحت بتوانند از این خدمت استفاده كنند و اگر كسی می‌رود و یك پایانه را به یك فروشگاه می‌برد، كسبه مطمئن باشند كه این كاری می‌كند كه امنیتشان همیشه حفظ می‌شود.
به گفته او، در دنیا به‌دلیل وجود كارت اعتباری موسسه‌ یا فروشگاهی كه دستگاه را نصب می‌کند، به دلیل امید به افزایش مشتری است. در واقع مرکز نصب‌کننده سامانه به فروشگاه وعده می‌دهد اگر این سیستم را نصب کند، می‌تواند مشتری بیشتری جذب كند. در مقابل آن فروشگاه به جای اینكه به خریدار تخفیف دهد، تخفیف را به شرکت نصب‌کننده با پرداخت کارمزد می‌دهد. منتها این قضیه در ایران برعكس شده است. استفاده اصلی از دستگاه‌های خرید کارتی با کارت‌های نقدی است یعنی همین کارت‌های بانکی؛ بنابراین فروشنده جز بحث امنیت منفعتی ندارد. وی افزود: این بحث مربوط به قدیم است امروز این طور نیست، در دنیا، یعنی زمانی كه راه‌اندازی این خدمت و سرویس بود، خرید هم به‌صورت نقدی و اعتباری بود. مدل اجرایی در كسب‌و‌كار در این خصوص نسبت 60 به 40 دارد.60 درصد اعتباری و 40 درصد نقدی، اما بعضی وقت‌ها این نسبت خیلی بالا بود؛ یعنی عمده خریدها با كارت اعتباری انجام می‌شد و كارت نقدی كمتر استفاده می‌شد. گفته می‌شود كه برای آن موسسه رونق كسب وكار می‌آورد؛ یعنی پیشرفت الكترونیك به شما این انعطاف را داده كه با هزینه كم بتوانید زیرساخت‌هایی راه بیندازید كه بتواند جایگزین دسته‌چك شود. طرف می‌تواند به جای اینكه چك بدهد، برای خرید روزانه از كارت استفاده كند. این قضیه در مورد خریدار صدق می‌كند، اما از منظر كسب‌و‌كار چه برای فروشنده كه دستگاه کارتخوان می‌گذارد خرید با کارت نقدی چه رونقی می‌آورد. مدیرعامل شركت شاپرك تاكید كرد: كار ما نظارت بر موسساتی است كه می‌خواهند خدمت را به فروشگاه برسانند. كار ما كنترل بر درست رساندن این خدمات است كه رعایت ضوابط را كنند. ما به فروشگاه كاری نداریم یكی از دلایل ایجاد شاپرك در این است كه حریم خصوصی مردم حفظ شود. اتفاقی که در ابتدای سال رخ داد و کسی اطلاعات را منتشر کرد گرچه ربطی به بانک‌ها نداشت اما به نام بانک‌ها نوشته شد.بنابراین شرکتی آمد كه یكی از كارهای آن كنترل بر این شركت‌ها (PSP) باشد كه درست خدمت برسانند. همان قدر كه مردم به فروشگاه‌ها و بانك‌ها اعتماد داشتند، همان اعتماد افزایش پیدا كند؛ در واقع بانك‌ها برای اینكه اعتماد فروشگاه‌ها دچار خدشه نشود و بتوانند در نهایت آسایش و امنیت سرویس خوب بگیرند.
منبع: تجارت فردا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار