امسال بازار ميوه شب عيد چگونه تنظيم مي شود؟با حذف تعرفه واردات يا با افزايش توليد داخل؟

با شروع فصل زمستان و نزديك شدن به روزهاي پاياني سال معمولا تب و تاب تامين ميوه شب عيد فروكش مي كند اما امسال برداشتن تعرفه واردات ميوه در هاله اي از ابهام است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، امسال به خاطر شرايط وي‍ژه حاكم بر بازار ارز برداشتن يا برنداشتن تعرفه واردات ميوه از سوي مسئولان ذيربط در هاله اي از ابهام است.

از سويي مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تصميمي در خصوص صفر كردن تعرفه واردات ميوه نگرفته اند و از سويي ديگر علي رغم وفور ميوه در بازار كشور ميوه هاي موجود در سطح مغازه هاي شهر و ميادين ميوه و تره بار قيمتهاي متفاوتي دارند.
 
بنابر اين گزارش، علي رغم اينكه خبري از برداشتن تعرفه واردات ميوه از سوي مسئولان به ميان نيامده اما برخي شنيده ها حاكي از آن است كه 90هزار تن پرتغال و سيب براي روزهاي پاياني سال و شب عيد مردم مجوز واردات گرفته اند.

برپايه اين گزارش؛ بازار كشور نيز شرايط موجود مبني بر ممنوعيت واردات ميوه را پذيرفته و خود را با آن تطبيق داده است چرا كه امسال از يك سو با توجه به مسائل ارزي واركنندگان ميوه رغبتي به واردات ندارند و از سوي ديگر مردم هم ترجيح مي دهند با خريد ميوه توليد داخل كه قيمت نسبتا مناسب و پاييني دارند سفره شب عيد خود را رنگين كنند.

در حال حاضر هر كيلو ليمو شيرين 1300تومان ، گريپ-فروت1100 تومان، خيار بوته اي 1300، خيار گلخانه اي 1050، و هر كيلو كيوي 1300تومان، در مغازه هاي سطح شهربه فروش مي رسد.

همچنين اين گزارش مي افزايد: هر كيلو تامسون جنوب 1400تومان، و تامسون شمال 1700تومان است.

 
برپايه اين گزارش هر كيلو سيب زرد 1300، سيب قرمز 1500تومان است./عب

 

برچسب ها: واردات ، عید ، تعرفه ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار