مدير كل تامين و توزيع و تنظيم بازار وزارت صنعت معدن و تجارت گفت : هيچ ممنوعيتي براي واردات موز با ارز آزاد وجود ندارد و واردات اين كالا به كشور آزاد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ علي اكبر پور كاوه مدير كل تامين ، توزيع و تنظيم بازار وزارت صمت با بيان مطلب بالا گفت : واردات موز براي تامين نياز شب عيد مردم با ارز آزاد در حال انجام است و ميزان وادرات براي تامين نياز شب عيد مردم 200 هزار تن است كه با مذاكرات صورت گرفته بخش زيادي از اين نياز تامين و ذخيره سازي شده است .

وي با اشاره به اينكه قيمت موز در هفته هاي پاياني سال و براساس توافقات صورت گرفته با مباشران تعين مي شود ، اظهار داشت : به طور قطع قيمت اين ميوه ظرف روزهاي آينده متعادل خواهد شد.

بر پايه اين گزارش مشخص نيست اگر موز يك خوراكي لوكس و فانتزي است چرا بايد واردات آن آزاد باشد و اگر به عنوان يك كالاي خوراكي مورد نياز مردم است ،چرا نبايد با ارز مبادله اي وارد شود و در اختيار عموم مردم قرار گيرد؟

اين گزارش مي افزايد : واردات موز با ارز آزاد نه تنها منجر به كاهش قيمت اين ميوه در بازار نمي شود بلكه زمينه ساز بالا رفتن نرخ اين كالا در روزهاي پاياني سال خواهد شد.

بر اساس اين گزارش ؛ قيمت موز بسته به كيفيت آن از 2750 تومان در ميادين ميوه و تره بار تا كيليويي 3500 ومان در مغازه هاي سطح شهر عرضه مي شود./ر
برچسب ها: موز ، واردات ، کاهش ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار