هکرها هفته گذشته دوباره به پايگاه هاي اينترنتي چند بانک آمريکايي حمله کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نيويورک تايمز ؛  به نظر مي رسد اين حملات دومين مرحله از اقداماتي باشد که ماه سپتامبر آغاز شد و در آن زمان ، گروهي از هکرها که خود را « جنگجويان سايبري عز الدين قسام » مي ناميدند مسئوليت يک رشته حملات به پايگاه هاي اينترنتي بانک آو آمريکا ، سيتي گروپ ، يو اس بانک ، وِلز فارگو و پي ان سي را به عهده گرفتند حملاتي که به صورت متناوب اختلال هايي بوجود آورد.

اين گروه اعلام کرد به تلافي پخش تصاويري ضد اسلامي که در آنها به حضرت محمد (  ص ) اهانت شده بود به اين بانک ها حمله کرده است و قول داد تا زماني که اين تصاوير از اينترنت جمع آوري نشود به اقدامات خود ادامه دهد.اين گروه عمليات خود را « عمليات ابابيل » ناميد که به پرستوهايي اشاره مي کند که خدا آنها را براي حمله به ارتشي متشکل  از فيل ها فرستاد که پادشاه يمن سال پانصد و هفتاد و يک پس از ميلاد مسيح به مکه اعزام کرده بود.

جنگجويان سايبري عز الدين قسام روز سه شنبه در اينترنت اعلام کرد عمليات ابابيل را در چند هفته گذشته آغاز و بر نه بانک تمرکز کرده است که عبارتند از : جي پي مورگان چيس ،  بانک آو آمريکا ، سيتي گروپ ، يو اس بانک ، وِلز فارگو ، پي ان سي ، بي بي اند تي و ريجِنز فايننشال . اين هکرها در پايگاهي اينترنتي اعلام کردند : هدف ما از اين عمليات حدف آن فيلم توهين آميز و مضحک است.

 پي ان سي ، بي بي اند تي و سيتي گروپ تاييد کردند وبسايت هاي بانکي آنها در اينترنت به سبب حجم بالاي اطلاعات شبکه به صورت متناوب دچار اختلال شده است. در عين حال مسئولان اين بانک ها اعلام کردند حساب هاي بانکي و اطلاعات مشتريان آسيبي نديده است. در اين فهرست به بانک هاي Capital One و Fifth Third Bank  اشاره نشده است ولي اين بانک ها نيز مدت کوتاهي با اختلال هايي روبرو شده اند.

مشتريان بانک هاي  بانک آو آمريکا ،  يو اس بانک ، وِلز فارگو و جي پي مورگان به نظر نمي رسيد در دسترسي به حساب هاي خود با مشکلي روبرو باشند.پي ان سي با ارسال پست الکترونيکي اعلام کرد در سايت خود با » حجم زيادي از ترافيک روبرو شده است. اين بانک اعلام کرد :« اين حجم از ترافيک در راستاي تهديد حملات سايبري به نظام بانکي آمريکا قرار دارد و هدف از آن ايجاد وقفه در دسترسي کاربران قانوني اينترنت است.دئورا دو کورسي سخنگوي بانک گفت اين بانک روز پنجشنبه از ساعت يازده صبح تا سه بعد از ظهر با حجم بالاي ترافيک در وبسايت خود روبرو بود.

وي افزود : ما معتقديم اين اقدام براي حمله اي با هدف مانع شدن از دسترسي خدمات بود که براي اختلال در دسترسي به وبسايت ما طراحي شده بود. مسئله دسترسي مطرح بود و موضوع امنيت در ميان نبود . اطلاعات مشتريان يا اطلاعات به خطر نيفتاد.در روش مانع شدن از دسترسي به اطلاعات ، هکرها با حجم زيادي از اطلاعات ، يک سايت را بمباران مي کنند تا آن سايت زير بار اين ميزان از اطلاعات نتواند فعاليت کند. بانک ها تلاش کرده اند مقادير زيادي از اطلاعات را جذب کنند ولي بسياري از اين بانک ها با مقادير بي سابقه اي از اطلاعات روبرو شده اند.

مقامات دولتي و اطلاعاتي ، ايران را مسئول حملات ماه پاييز و نيز حمله سايبري گسترده به رايانه هاي شرکت آرامکو در ماه اوت اعلام کرده اند. در عين حال اين افراد براي اثبات ادعاهاي خود شواهدي ارائه نداده اند.کارشناسان امنيتي مي گويند شناسايي حملات سايبري و شناسايي کشوري مشخص ، دشوار است زيرا اطلاعات ممکن است از آدرس هاي متفاوت در اينترنت انتقال داده شود تا مبدا ارسال مشخص نشود.
برچسب ها: حمله ، هکر ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار