رئیس فدراسیون جودو گفت: جلسه امروز کنفدراسیون آسیا برای رسیدگی به اتهام آرش میر اسماعیلی است و ربطی به تعلیق ندارد.

محمد علی رستگار در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: دو مسئله اکنون وجود دارد که متاسفانه من بارها در رسانه ها دیده ام که این دو موضوع را با یکدیگر ادغام می کنند در حالی که آنها ارتباطی به هم ندارند.
 
وی درباره این دو مسئله توضیح داد:  مسئله اول مسئله اساسنامه فدراسیون است که مربوط به فدراسیون جودو  به طور اخص نیست بلکه چند فدراسیون ورزشی را درگیر خود کرده است.
 
اساسنامه باید پس از اصلاح به فدارسیون جهانی جودو فرستاده شود من از همین جا اعلام می کنم که در این حوزه در حال رایزنی هستیم و اساسنامه در حال اصلاح است در زمان مقتضی در مجمع عمومی نیز  به تصویب می رسد.
 
رستگار ادامه داد:  تهدید  فدراسیون جهانی جودو  که تا اول فوریه فرصت داریم اساسنامه را اصلاح و خود را از تعلیق از بین خواهد رفت.
 
رئیس فدارسیون جودو در خصوص  مسئله دوم گفت: مسئله دوم که هیچ ارتباطی به بحث تعلیق فدراسیون ندارد جلسه امروز 16 دی ماه است که در این جلسه به موضوع اتهامی که به یکی از مسئولان فدراسیون جودو زده اند رسیدگی می شود.
 
وی خاطر نشان کرد:  این اتمام فقط 20 روز فدراسیون جودوی ایران را به تعلیق موقت کشاند بعد از اینکه من در ابوظبی با مسئولان  فدراسیون جهانی  و اتحادیه آسیا صحبت کردم  سایه تعلیق از فدراسیون ایران برداشته شد فقط مسئله اتهام باقی مانده است که امروز برطرف خواهد شد.
 
رستگار در پاسخ به اینکه آیا موضوع اتهام آرش میر اسماعیلی  نگران کننده است یا خیر بیان کرد:  با توجه به اسناد و مدارکی که ما در دست داریم و صحبت هایی که با رئیس فدارسیون جهانی جودو و رئیس فدراسیون ازبکستان  انجام داده ایم،  همچنین نامه هایی که به حمایت از میر اسماعیلی ازسوی کمیته ملی المپیک و فدراسیون ایران فرستاده شد بدون تردید این موضوع امروز از بین میر ودو از میر اسماعیلی  رفع اتهام خواهد شد.
 
لازم به ذکر است: مسئولان کنفدراسیون آسیا با حضور  محمد درخشان رئیس سابق فدراسیون جودو و رضا نصیر زاده ، رئیس پیشین کمیته بین المللی فدراسیون جودو،  به عنوان نمایندگان ایران امروز در کویت جلسه ای را درخصوص  رسیدگی به اتهام آرش میر اسماعیلی  برگزار کرده اند که این جلسه اکنون آغاز شده است و در آن به دفاعیان ایران رسیدگی خواهد شد.
 
گفتنی است:  آرش مسیر اسماعیلی در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان آخرین مرحله انتخابی سهیمه المپیک از سوی مسئولان فدراسیون ازبکستان متهم به پیشنهاد رشوه 10 هزار دلاری شده است موضوع ادای ازبک ها و شکایت آنها به اتحادیه جودوی آسیا فدراسیون ایران را به صورت موقت تعلیق کردند اما پس از  رایزنی های محمد علی رستگار با مسئولان فدراسیون جهانی واتحادیه آسیا تعلیق موقت از بین رفت./آق

برچسب ها: رئیس ، فدراسیون ، جودو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار