طرح کتابت قرآن کریم توسط 30 خوشنویس برگزیده استان کرمان با نظارت فنی استاد محمد میرزایی در شهرستان زرند پایان یافت.

غلامرضا انتظاری مسئول انجمن کتابت و تذهیب قرآن کریم استان کرمان در مراسم جمع‌بندی و پایانی اجرای این طرح در زرند درمصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان بابیان این مطلب افزود: این طرح از 25 مهر ماه همزمان با هفته خوشنویسی به دلیل هتک حرمت به ساحت مقدس رسول اکرم( ص) و به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان آغاز و خوشنویسان به طور متوسط برای هر صفحه حدود چهار ساعت وقت گذاشته‌اند.

وی گفت: مراسم رونمایی 10 بهمن ماه به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) با شکوه خاص برگزار و پس از رونمایی از قرآن کریم طرح کتابت 30 جلد کلام‌الله مجید در استان کرمان با مشارکت خوشنویسان برتر آغاز می‌شود.

مسئول انجمن کتابت و تذهیب قرآن کریم وابسته به حوزه هنری کرمان اظهارداشت: انتخاب این 30 نفر خوشنویس برگزیده از استان کرمان و شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، جیرفت، زرند و سرچشمه بوده است که 9 نفر از آنان فوق ممتاز و مابقی ممتاز هستند.

محمد میرزایی استاد برجسته کشوری که نظارت فنی این طرح مقدس را بر عهده داشت یاداورشد: با توجه به اینکه هر خوشنویس شیوه خاص خود را دارد به طوری‌که اگر 30 قلم کارخانه هم تراشیده و به خوشنویسان می‌دادیم یک خط و یک تراز نمی‌شدندو هر خوشنویسی فشار دست و زاویه خودش را دارد، اما به لطف خداوند و همت و تلاش این اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: در نهایت کار کتابت به طور یک دست و بسیار جالب وبا خط نستعلیق انجام شد و یک پارادکس هنری بود که منجر به تحریر یک جلد کلام‌الله مجید شد./ع

برچسب ها: اتمام ، کتابت قرآن ، زرند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.