برگزاري مراسم ترحيم آیت الله تهرانی با حضور رهبر معظم انقلاب،‌ ديدار فراکسيون روحانيون با آيت‌الله مهدوي‌کني، جاسوسي مخالفان نظام و ملت براي بيگانگان، لزوم تشويق مردم به مهاجرت از پايتخت، انتقال مراکز تجاری و سیاسی از تهران، زمان سفر هيات پارلماني ايران به ميانمار، احتمال موکول شدن بررسی بودجه 92 به سال آینده و زمان برگزاري دادگاه كهريزك از جمله مهم‌ترين عناوين خبري امروز (جمعه) سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

 به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين خبري امروز (جمعه 15 دي) به اين شرح زير  است:
 
 

مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم ربانی و معلم اخلاق، آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور ایشان برگزار شد.
 
 

استاندار تهران گفت: اوج آلودگی هوای تهران روز شنبه است و اين وضع تا عصر يكشنبه ادامه دارد اما هنوز درباره تعطيلي روز يکشنبه به جمع بندی نرسیده‌ایم.
 
 
عضو فراکسيون روحانيون مجلس از ديدار اعضاي فراکسيون متبوع خود با آيت‌الله مهدوي‌کني، رئيس مجلس خبرگان در هفته آتي خبر داد و گفت: دراين ديدار موضوع وحدت حداکثري اصولگرايان در آستانه انتخابات رياست جمهوري مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
 

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این که برکناری وزیر بهداشت فرصت خدمت رسانی را از مجموعه وزارت بهداشت گرفت، گفت: تغییرات بی‌مورد کل خدمت رسانی به مردم را دچار اختلال می‌کند.
 
 

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبیعی است که دشمنان برای فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند و ما باید در مقابل آن‌ها هوشیار و بیدار باشیم.
 
 

رئیس کمیسیون انرژی گفت: گستردگی تهران به شکل کنونی منطقی نبوده و دولت باید طی طرحی کامل اقدام به انتقال برخی از مراکز تجاری و سیاسی به خارج از تهران کند كه در اين ميان بايد مردم را به مهاجرت از تهران تشويق كرد.
 
 

نايب‌رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از سفر هيات پارلماني کشورمان در تاريخ 20 لغايت 23 دي‌ماه به کشور ميانمار جهت بررسي وضع مسلمانان اين کشور و راهکارهاي کمک به آن خبر داد.
 
 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با یادآوری تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سنواتی کشور در موعد قانونی، گفت: بعید است بودجه سال 92 تا شب عید به نتیجه برسد.
 
 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ترکیه این مسئله را مطرح می‌کند که تنش‌گرایان اگر در سوریه حضور یافته و شیعیان را بکشند به بهشت می‌روند.
 
 

دبير کل جامعه نمايندگان ادوار گفت:حافظه تاريخي‌مردم و عملکردهاي دولت اصلاحات اعم از خود باختگي در صحنه سياست خارجي در برابر مسئله انرژي هسته‌اي و بر هم ريختگي و ناهماهنگي بين سفارتخانه‌ها و وزارت خارجه هنوز از خاطره‌ها پاک نشده است.
 
 

عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: به کارگيري واژه‌هايي چون انتخابات آزاد همانند شعار تقلب در انتخابات سال 88 است و اين موضوع را بيان مي‌کند که اصلاح‌طلبان درصدد هستند تا فتنه جديد ديگري را به پا کنند.
 
 

امام جمعه موقت تهران گفت: فتنه‌گران با طرح کليد واژه انتخابات آزاد درصدد هستند اگر در انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم راي نياوردند پيشاپيش اين اتهام را به نظام وارد کنند که انتخابات آزاد نبوده است.
 
 
 
دبیر کل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت:ائتلاف 2+1 انتظارات ما را برای حضوری فعال در انتخابات ریاست جمهوری برآورده نمی‌کند زیرا معتقدیم تعداد بیشتری باید حضور پیدا کنند.
 
 

احزاب و تشکل‌هاي سياسي طي اين روزها اخبار داغي دارد و ما در اين گزارش سعي داريم تا مهمترين اخبار هفته گذشته را با شما مخاطبان محترم مرور کنيم.
 
 

طرح‌ها و برنامه‌هايي كه شهيد ستاري ارائه مي‌داد بسيار منطقي، عمل، كاربردي و مؤثر بود؛ از اين رو در سال 1364 به سمت معاونت طرح و برنامه نيروي هوايي برگزيده شد و به علت لياقت و كارداني و شايستگي كه از خود نشان داد، در بهمن ماه سال 1365 با درجه سرهنگي به سمت فرماندهي نيروي هوايي ارتش منصوب شد و تا هنگام شهادت، عهده‌دار اين مسئوليت بود.
 
 

وکیل خانواده مرحوم امیر جوادی فر، یکی از کشته شدگان "بازداشتگاه کهريزک" گفت: دادگاه پرونده کهريزک در روز هشت اسفند در شعبه 76 دادگاههای کیفری استان تهران برگزار می‌شود.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار