وزارت امور خارجه تونس اعلام کرد مقامات تونس از دولت ترکیه بازداشت و استرداد سعیده عقربی ، چهره نمادین حکومت زین العابدین بن علی را که حکم بازداشت بین المللی او صادر شده است ، درخواست کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ وزارت امور خارجه تونس در بیانیه ای اعلام کرد: تونس از طریق محرز بن رحمه سفیر خود در آنکارا بازداشت و استرداد سعیده عقربی را بر پایه حکم بازداشتی که چهارشنبه اینترپل تونس به اینترپل آنکارا تحویل داد ، درخواست کرد.

براساس این بیانیه ، مقامات تونسی از دولت ترکیه خواستند تدابیر قانونی لازم را برای اجرای حکم بازداشت بین المللی که دستگاه قضایی تونس علیه سعیده عقربی در اواسط اوت دو هزار و یازده صادر کرد ، اتخاذ کنند.عقربی که رسانه های تونسی حضور او را در ترکیه فاش کردند چهارشنبه و پنجشنبه در نشستی بین المللی در پایتخت ترکیه شرکت کرد.

مطبوعات تونسی پنجشنبه تصاویری را منتشر کردند که عقربی را در حال دریافت جایزه یا به همراه گروهی از جمله رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در حاشیه نشستی نشان می داد که او به عنوان معاون رئیس سازمان جهانی خانواده دعوت شده بود.سعیده عقربی در صفحه فیس بوک خود با تقدیم کردن جایزه خود به تونس و اعلام اینکه « جامعه بین المللی او را به رسمیت شناخته اما کشورش او را اخراج کرده است » به مقامات تونس بی اعتنایی کرد.

 عقربی چهره برجسته حکومت زین العابدین بن علی و دستیار ارشد لیلا طرابلسی سی ژوئیه با فرار از تونس در اروپا مستقر شد. عقربی ، خود را با برنامه های تبلیغاتی فولکلوریک به نفع حکومت بن علی در قالب فعالیت های خیریه در درون «انجمن مادران تونس»که وی ریاست آن را در اختیار داشت شناسانده بود.او پس از سقوط بن علی در چهارده ژانویه دو هزار ویازده تلاش کرده بود با درآوردن خود به شکل یک معلول با پرواز به نانت فرانسه بگریزد اما سرانجام سی ژوئیه موفق شد از تونس فرار کند که این مسئله انتقاداتی را در این کشور به دنبال داشت.

شکایتی به سبب فساد مالی علیه او مطرح شد و حکم بازداشت بین المللی او را یک قاضی تحقیق در تونس در روز پانزده اوت دو هزار ویازده صادر کرد.تونس برای به دست آوردن اخراج نزدیکان و طرفداران رئیس جمهوری پیشین این کشور با دشواری مواجه است.زین العابدین بن علی نیز خود به همراه لیلا طرابلسی به عربستان سعودی گریخته است.
برچسب ها: بن علی ، تونس ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار