مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با تکمیل طرح جمع آوری و تزریق گازهای همراه نفت میدان نرگسی از ورود 19 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت به محیط زیست جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید عبدالله موسوی، مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به تکمیل مرحله نخست طرح جمع آوری و تزریق گازهای همراه میدان نفتی نرگسی گفت : این طرح با هدف کاهش آلاینده های زیست محیطی و تامین گاز مورد نیاز تزریق به مخزن آسماری میدان نرگسی اجرا شده است.

 موسوی افزود: با اجرای طرح جمع آوری گازهای همراه میدان نفتی از ورود روزانه 19 میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت به محیط زیست پیشگیری و فرآیند تزریق گاز و فشارافزایی مخزن نرگسی آغاز می شود.

وی گفت: این طرح یکی از 12 طرح ملی در حوزه عملیاتی مناطق نفت خیز جنوب است که به زودی به طور رسمی راه اندازی می شود.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: طرح جمع آوری و تزریق گازهای همراه نفت نرگسی با بیش از 650 میلیارد ریال اعتبار مصوب از محل اعتبارات طرح های سرمایه ای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اجرا شده است.

موسوی مهم ترین تاثیر اجرای این طرح را کاهش حداقل 90 درصدی حجم آلاینده های هیدروکربوری ناشی از سوختن گازهای همراه و افزایش حجم نفت تولیدی مخزن به میزان 120 میلیون بشکه در طول دوره برداشت اعلام کرد.

وی افزود: در این طرح یک ایستگاه تقویت فشار گاز برای جمع آوری حدود 19 میلیون فوت مکعب گاز و تقویت فشار آن تا 2 هزار و 900 پام (پوند بر اینچ مربع)، یک واحد آبزدایی گاز، خطوط لوله برای ارسال گازها به چاه های تزریقی و تسهیلات سرچاهی تزریق طراحی و ساخته شده است.

میدان نفتی نرگسی یکی از میدانهای زیر نظر شرکت های تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که نفت تولیدی این میدان از نظر کیفیت سبک و شیرین محسوب می شود و دارای کمترین درصد آلاینده های زیست محیطی است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار